![]() |
Hur är det om jag köpet en webbplats då? Dvs inte snappar en domän som gått ut utan köper en hel webbplats.
Om jag tex skulle köpa en sida med PR 6 och sedan ändras jag som ägare till domänen samt den flyttas till en av mina servrar. Skulle den då åka ner till PR 0? |
Citat:
|
Det är två olika fall :
- köpa en domän som gick ut (köpt av en icke registrerad domän) - köpa en domän som är fortfarande giltig (=ägarbyte) I första fall, google gör en reset av din "historic". Han ska crawla dig och vad händer då ? Han ska hitta att du har en hel del nya länkar på en gång, vilket gör att du ska hamna i en sandbox. I andra fall borde det inte hända nånting och domänen inte gick ut. |
Citat:
De kan om de så önskar göra en reset på din domän och då gäller inte inkommande länkar länge. Flesta domäner ser du redan när de löper ut att pageranken börjar jomla runt som en yr skogsmulle. |
Jag tror ni måste specifiera er mer. Det är inte logiskt att man behåller exempelvis ägarnamn men byter kontaktuppgifter för en domän och sedan skulle Google nollställa inlänkarnas värde. Men vid de fall då man byter ut allting, exempelvis vid ägarbyte eller vid nyköp av en domän som precis gick ut så stämmer nog era påståenden om att google endast räknar nya inlänkar.
Frågan är var gränsen går. Hur mycket får/kan man ändra utan att google ser det som ett ägarebyte/nyköp. En annan fråga som man bör ställa sig är vad som händer om man glömmar att förnya domänen och direkt efter köper den igen. Man behåller samma nameservers, kontaktuppgifter som innan fast domänens köpdatum ändras. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson