![]() |
När jag var i frankrike köpte vi jättegod mjölk. Vi var runt 100 pers, och fransmännen dricker inte mjölk som vi svenskar, så den tog slut i affären :).
Typ första gången, någonsin. Den kunde i alla fall klara sig hur länge som helst, då den inte var gjord på samma sätt som våran. Man skulle tydligen kunna förvara den i skafferiet också. Har en flaska hemma faktiskt. |
Märkligt. Häromdagen testade jag 3 dagar gammal mjölk. Och den var helt otroligt klumpig :/
|
Citat:
Tog du den gröna mellanmjölken eller var det någon annan sorts mellanjölk? |
Mjölk är inte vad den var förut,
och det är nästan synd att den inte blir "dålig" för då märker man hur mycket skit som finns i den. Det är precis som det där med frukten som var uppe för några veckor sedan, att ett äpple skulle kunna vara 1 år gammalt. Mums, färsk frukt var det ja :? |
Var grön mjölk. Var lite konstig när jag hällde upp den i en kopp. Sedan efter att den hade stått i micron var den... typ geléaktig.
|
Kanske har detta en annan naturlig förklaring.
Någon mer som käkar mjölkklumpar i kaffet? :) |
Citat:
|
Finns ju högpastorerad och lågpastorerad mjölk, typ kaffe mjölk och smaksatt mjölk brukar vara det.
Men lättmjölk/mellanmjölk är väl igentligen mjölk utspätt med vatten? |
Katastrofalt egentligen att folk köper tysk mjölk när det finns högklassig svensk ARLA mjölk, ffs!
|
Citat:
...eller ännu bättre - MILKO. Sveriges godaste mjölk. Men håller med dej att det är ofattbart.... "lidl ruined my life" :P |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson