![]() |
Citat:
Men som sagt, funkar för mina behov. Menar, vem som helst skulle ju backa när man letar host åt sin sida med X mb/gig trafik per dag och hosten tog 12:-/mån. Börjar undra vad det är för sällskap man hamnat i här :) ... verkar som ni inte är byggare av "Nisses hemsida" eller "Agdas virknings sida" direkt. lol.. måste fråga detta bara: Är det dags att hoppa ur detta forum? Kommer nog aldrig att kunna tillföra speciellt mycket teknisk assistans. Iofs, ni kommer ju i alla fall få er några ordentliga skratt när jag väl börjar ställa frågor också :D [Russian roulette for linux administrators]# [ $[$RANDOM % 6] = 0 ] && rm -rf / |
Citat:
Citat:
Citat:
Thomas |
Alright.. *uppfattat*!
:D Kan jag inte få dispans för 1 fråga per vecka ? Se det som "veckans idiot fråga" som ni profisionella kan garva lite åt :rolleyes: ... ni får glänsa lite med era kunskaper mellan skrattsalvorna och tårtorkandet samt att jag får svar på mina eventuella frågor :blink: Men för att vara lite 'seriös'... läser och lär så länge...tyvärr kommer jag nog aldrig bli profisionell då jag inte jobbar med detta. Tjong! |
Jag har en av mina siter hos B-one och mailade dem för att höra om trafikryktet var sant. Enligt supporten så är trafiken fri om man inte bryter mot deras avtal d.v.s använder sidan som externhårddisk.
|
hm
vad är problemet med extern HDD? tar upp plats men det fick man betala för, eller? |
Jag undrar vad som händer om man som webbmaster gör ett misstag på b-one servrar... typ att glömma skriva RecSet.MoveNext(byta rad;)) i en loop om man använder access, då använder servern 100% cpu och minnet fylls ganska snabbt tills IIS eller servern krashar. Får ni problem med b-one så säg att ni ska gå till polisen så ångrar dem sig... Så var fallet men en polare till mig. Det står ingenting om 500mb i avtalet... Står bara massa gojja som tolkas på olika sätt av olika personer...
|
...i takt med att mina behov, krav och kompetens ökar skulel jag vilja dra tillbaka min rekomendation om numera "one.com"... bara en massa lagg numera tycker jag.
|
Deras dillande om "extern hårrdisk" är ju bara en omskrivning av det som talas om ovan. Att man inte ska få nyttja för mkt bandbredd etc.
|
Citat:
|
Citat:
/Martin |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson