![]() |
Nja, att åka till Sthlm har jag ingen direkt lust med. Att sidan får lite längre downtime gör egentligen inte så mycket om det bara handlar om några dagar.
|
Citat:
//Björn |
Bil är väl det smidigaste av något slag, sedan låta posten eller något hantera servrar som ska upp i drift låter farligt.
Men alla sätt gör att det blir downtime och kommer kosta en del, så du måste verkligen har bra orsaker att göra en sådan flytt. Tåg och 4U låter dock som självmord mer eller mindre. |
Citat:
Kanske som så att herrn här kan hjälpa dig för en summa pengar. ;) |
Citat:
Citat:
Det är lördag idag och således kommer personen ej att köra upp förrän på fredag, dvs för sent. ;) |
Vad dum jag känner mig, jag som ville få vara smart.
Men jag kontrar med: Personen sa ju iof att det inte gjorde något med lite nertid och om nu jomper kan fixa detta på fredag så är det ju lysande :) |
Att skicka servern med posten är vanskligt. Jag fick en gång en server som företagspaket från Malmö och fick byta ut moderkort, processor och minneskretsar för att diskettenheten lossnat. Kanske en mycket osannolikt händelse - men roligt var det inte.
Bussgods är ännu värre och rekommenderas inte. |
Vad finns det för alternativ då? Allt som innebär att jag måste till Sthlm är uteslutet.
|
DHL, UPS etc känns som ett vettigt alternativ.
|
Går även skicka paket på tåg om du vill ha det snabbt framme.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson