![]() |
Jag har provat de flesta, gratistelefon.se, digisip, rix telecom, telia, tele2, wx3, ip-only med flera.
Bottenskrapet är enligt mig RixTelecom, jäkla massa eko om man kör med analoga lurar och "dosa" från nätverket, funkar dock prima med riktiga ip-lurar såsom cisco. Kör man sedan rix->analog->vidarekoppling så blir det ett sjujäkla eko. Pratade tidigare idag med en herre som kör IPCentrex och det var rena rama karusellen, en blandning av mega-eko och kvalitetstappning, lät som dålig mottagning med årets rundgång. allrahelst då han ringde genom sin centrex mot min växel som kör rix-telecoms lösning blev det kaka på kaka. När det gäller toppen, tro det eller ej så har jag aldrig haft problem med Digisip, funkar altid, inget eko, ingen nertid eller störningar, haft abb. där sedan dom började 2002 eller om det var 2003. Wx3 fungerar också stabilt dock hade vi endel problem med deras ekonomihantering, men det löste sig och min rekommendation för dessa blir andraplatsen efter digisip. Vet dock inte hur det är med samtalskostnaderna för dessa, men Digisip vet jag har något alternativ som passar. |
Jag kör digisip för två linjer på hemmakontoret och har absolut ingenting att anmärka på.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson