WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Svensk miljardär köper Lunarstorm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13484)

orangehill 2006-04-12 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
Citat:

Ursprungligen postat av orangehill
Vrför inte lägga ner skiten istället?

"I fjol omsatte sajten 71 miljoner kronor och gjorde en vinst på 14.9 miljoner." Hur går dina egna sajter?

joo, deklar. Men jag skrev det för att vad man en ska göra så kostar det pengar. Tycker det är löjligt. Ibörjan var Lunar storm en bra sida tills dom börja med PRO och sån skit. Det värsta av allt är att dom tar betalt för att byta en bild på sin presation? Tycker all den här skiten med pro och lajv är bara för att lura barn på pengar.

kullervo 2006-04-12 00:13

Citat:

Originally posted by orangehill@Apr 11 2006, 23:01
Tycker all den här skiten med pro och lajv är bara för att lura barn på pengar.
Och helt underbart för oss andra webbnissar. Dom sätter ju faktiskt en jävligt hög ribba som folk lär sig att acceptera. För oss andra är det bara att härma med 1/3 så höga priser.

Jon A 2006-04-12 02:05

Citat:

Originally posted by Andreas Bard@Apr 11 2006, 23:18
Tror det är svårt att slå sig in med en community som är så pass brett på en marknad som t.ex USA, i och för sig får dom ju in en hel del kapital i bolaget att satsa nu och det kan ju göra att det går lite snabbare i alla fall.
Myspace blir en hård nöt att knäcka. :D

Andreas Bard 2006-04-12 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Jon A
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard
Tror det är svårt att slå sig in med en community som är så pass brett på en marknad som t.ex USA, i och för sig får dom ju in en hel del kapital i bolaget att satsa nu och det kan ju göra att det går lite snabbare i alla fall.

Myspace blir en hård nöt att knäcka.

Ja, där har dom inte mycket att sätta emot tror jag!!

King Edward 2006-04-13 13:33

Jag tror Lunarstorms styrka ligger i att dom har arbetat under ett längre tag för att försöka skapa en bild av en seriös och kontrollerad community. Konceptet är väl att man vill att föräldrar ska känna sig trygga med att ens barn surfar där.

Med detta menar jag givetvis inte att dom är där idag. Men jag tror det är lite av deras framtidsfilosofi.

// M

nudie 2006-04-13 18:08

finns det ens något community i USA som liknar Lunarstorm? tänkte mer på funktioner och så. Vad jag märkt så är Sverige lite unika med sina communities eller är jag helt ute och cyklar?! Vore isf. fint med lite exempel!

frax 2006-04-13 21:14

det finns massor. Myspace.com är den största.

Mattias 2006-04-14 07:35

Citat:

Citat:

Originally posted by -Jon A@Apr 12 2006, 02:05
Citat:

Myspace blir en hård nöt att knäcka.

Ja, där har dom inte mycket att sätta emot tror jag!!

Jag kan tänka mig att det it stort sätt räcker att göra en ren kopia av myspace ihop med ett nytt och mer finare utseende.
Vilket givetvis är tråkigt, men deras mallar för "min sida" är ruskigt fula måste jag säga :P

se7en 2006-04-15 11:41

har inga exakta siffror framför mig.. men http://www. friendster .com/ är den som liknar lunarstorm mest..

M-bition 2006-04-15 14:13

Jag blir faktiskt lite förvånad över hur pass grötiga och osexiga myspace och friendster är - och dessa ska vara bland de största communities i USA? Jag var lite tveksam lite Lunarstorms lanseringsplaner i staterna men nu är jag faktiskt av en annan åsikt. Lunar och Playahead har ett mycket bättre gränssnitt som bör tilltala folk, speciellt ungdomar, oerhört mycket mer än ovannämnda sajter.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson