WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Altus AB härmed anmäld (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13353)

diaxes 2006-04-05 15:45

Vem är "konsumptionombudsmannen"?

Kan förövrigt upplysa om att KO - Konsumentombudsmannen enbart handhar ärenden mellan konsument och juridisk person. Inte mellan två juridiska personer.

Westman 2006-04-05 19:28

Jim, polisanmäl Altus VD för olaga hot. Då måste Altus stämma dig eller erkänna att de har gjort fel. ;)

robertsson 2006-04-06 08:55

Citat:

Originally posted by Fulton@Apr 6 2006, 08:06
Är Altus.se ett annat företag?
När man har kontantkort får man fylla i vilka uppgifter man vill i operatörens gränsnitt, vilket innebär att vem som helst kan bli kalle anka, göran persson eller altus.se. Min gissning är alltså att det är en privatpersons kontantkort.

JohanH 2006-04-06 09:43

Bör man, som Altus kund, ta bort deras optimering för att inte riskera svartlistning av google?

Simple 2006-04-06 09:53

JohanH

Om Altus gjort en optimering som enligt sökmotorernas regler är felaktig så bör du ta bort den! Är den korrekt så är det bara till att köra vidare.

MWMedia 2006-04-06 10:29

Citat:

Originally posted by diaxes@Apr 5 2006, 14:45
Vem är "konsumptionombudsmannen"?

Kan förövrigt upplysa om att KO - Konsumentombudsmannen enbart handhar ärenden mellan konsument och juridisk person. Inte mellan två juridiska personer.

John!
Varför inte bemöta det som skrivs i stället för att komma med oväsentligheter!!!!???

TjörnDesign 2006-04-06 12:35

Bra Jim !!!!!!
För formaliteten meddelar och styrker jag det påstående Jim Westergren uttalat sig om angående Altus manipulering av både dom 2 kundernas exempelsidor samt måmnga mer. Vi har exempel på flera tusen hemsidor till, lista kan publiceras om inte du officiellt får en personlig ursäkt från Altus VD.

Vidare har även 6 st av vårt företags professionella sökmotoroptimerare med egna ögon sett detta, sparat filer för en eventuell framtida process. Vi är ALLA med som vittnen i tingsrätten om så skulle behövas.

Vi står bakom dig Jim, du är inte ensam!

Hans Sandblom

hnn 2006-04-06 12:51

Hans:
Hela WN borde väl räknas som bevis?

Jim_Westergren 2006-04-06 12:57

Tack för kommentarer.

Med "konsumptionombudsmannen" menar jag såklart KO - Konsumentombudsmannen, litet misstag bara.

Inget e-post från Altus VD och om han mailar eller ringer mig så kommer jag inte att prata med honom utan endast hänvisa honom till att svara i tråden för ett offentligt ursäktande.

Jag fick ett svar från KO:

Citat:

Tack för ditt brev.

Konsumentverket/KO är den centrala myndigheten på konsumentområdet. Verkets uppdrag är att arbeta förebyggande för att stärka konsumenternas ställning på marknaden. Detta gör vi genom att bland annat övervaka efterlevnaden av exempelvis marknadsföringslagen och produktsäkerhetslagen. Vi arbetar även med andra konsumentfrågor av skiftande slag såsom varors kvalitet och miljöpåverkan, hushållsekonomi, konsumentrelaterade handikappfrågor samt konsumentinformation.

Den fråga som du vänt dig till oss med är inte en fråga som faller inom Konsumentverkets verksamhet. Vi föreslår att du vänder dig till Post- och telestyrelsen. www.pts.se

Med vänliga hälsningar

Konsumentverket/KO

Jag är inte insatt i sånt här och har just nu eftersläpning med kunder. Det jag vill är att min anmälan registreras på någon offentlig myndighet så att det sparas. Kanske någon kan hjälpa mig med detta?

Det är bra Hans, tillsammans har vi massor med bevis!

Jag vet att Elias Kai driver en rättslig process mot dem, kanske han har användning för min anmälan?

xpat 2006-04-07 16:01

Intressant att diaxes påstår han att han har med e-mind att göra!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson