WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Kundkontakt endast via mail? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13282)

tartareandesire 2006-04-12 21:50

Citat:

Originally posted by milko@Apr 12 2006, 21:29
Jag tycker man absolut ska ha så mycket kontaktinformation som möjligt. Epost, telefonnummer, telefontider, företagsnamn, adress, företagsuppgifter (orgnr osv). Allt detta gör att jag känner mig tryggare. Jag ringa in och få snabbt svar.
Jag har själv support för en programvara och vi låter kunderna testa programmet gratis i 30 dagar och under denna tid erbjuds kunden gratis epost telefonsupport. Ni ska bara veta hur bra respons vi får på detta. Många kunder säger Jag köper er produkt pga er support.

Håller med dig, jag köper aldrig produkter från sidor som håller kontaktinformation hemlig.

hnn 2006-04-12 23:33

Kontakt med butiken är viktig... Eller åtminstone visa informationen....

Emil_P 2006-04-13 14:06

Citat:

Originally posted by Johan H@Apr 12 2006, 11:16
Inkclub har XXX kunder per dag, omsatte över 300 miljoner år 2005, inge kontakt via telefon.
Men det är en stor skillnad mellan att sälja en produkt som exempelvis bläck till skrivare och sälja annonser. Vid annonsförsäljning så bör man ha telefonkontakt, om man inte är en stor "drake" och heter Google/Yahoo ;)

Avslutsfrekvensen blir MYCKET bättre, och genom att bygga långsika relationer genom kontakt både före och efter annonseringen får man många återköp. Har man inte möjlighet att själv göra detta så finns det ju en mängd säljföretag som kan sköta det hela.

Johan H 2006-04-13 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Inkclub har XXX kunder per dag, omsatte över 300 miljoner år 2005, inge kontakt via telefon.

Men det är en stor skillnad mellan att sälja en produkt som exempelvis bläck till skrivare och sälja annonser. Vid annonsförsäljning så bör man ha telefonkontakt, om man inte är en stor "drake" och heter Google/Yahoo ;)

Avslutsfrekvensen blir MYCKET bättre, och genom att bygga långsika relationer genom kontakt både före och efter annonseringen får man många återköp. Har man inte möjlighet att själv göra detta så finns det ju en mängd säljföretag som kan sköta det hela.

Det säger jag inte emot.
Bäst vore att outsorca annonsförsäljning till ett annat bolag, så slipper man sköta det.

Dykarn 2006-04-13 15:24

Och telefon numrret till Amazon ar???

jomper 2006-04-13 20:12

Missdomain, tipsa gärna om något sådant företag, här eller i PM. Med tanke på hurpass mycket vi ändå fakturerat senaste året helt utan aktiv säljinsats så finns uppenbarligen potential.

Emil_P 2006-04-13 23:00

Citat:

Originally posted by jomper@Apr 13 2006, 20:12
Missdomain, tipsa gärna om något sådant företag, här eller i PM. Med tanke på hurpass mycket vi ändå fakturerat senaste året helt utan aktiv säljinsats så finns uppenbarligen potential.
Jag startade ett eget säljbolag i november i och med att de säljbolag jag tidigare provat hade så enrom personalomsättning så man fick i princip lära upp nya säljare varje vecka om ens tjänster. Bolaget har kontor i Kista, och har en säljledare som jobbat både med mediaproduktion och försäljning i närmare 35 år. Just nu håller vi på rekrytera fler säljare och räknar med ha 5 aktiva självgående säljare efter sommaren, det tar ju någon månad att bli varm i kläderna.

jomper 2006-04-14 02:17

Det går inte att skicka PM till dig - din låda verkar vara full.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson