WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   PHP + MySQL eller ASP.Net + MSSQL (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=13134)

DeSoto 2006-03-26 19:52

Efter lite slit? :) Det är la bara att köra igång mssql-tillägget och tuta och köra? :)

Robert 2006-03-26 20:13

.net2 + mssql 2005 har också stöd för cachning där databasen rapporterar förändringar, dvs inte förrän datat i db'n (de kolumner du har valt) är ändrat så behöver sidor genereras om.

En liten fråga då jag ser folk snackar om prestanda; är PHP precompilerat eller?

kullervo 2006-03-26 20:55

Citat:

Originally posted by Robert@Mar 26 2006, 19:13
En liten fråga då jag ser folk snackar om prestanda; är PHP precompilerat eller?
Nej, men Zend Technologies har produkter för bland annat detta. Annars finns eAccelerator som är "a free open-source PHP accelerator, optimizer, encoder and dynamic content cache" - eaccelerator. net. eAccelerator fungerar riktigt bra.

DeSoto 2006-03-27 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av kullervo
Citat:

Ursprungligen postat av Robert

Nej, men Zend Technologies har produkter för bland annat detta. Annars finns eAccelerator som är a free open-source PHP accelerator, optimizer, encoder and dynamic content cache - eaccelerator. net. eAccelerator fungerar riktigt bra.

Instämmer!

ccato 2006-03-27 09:49

Droppa det där jävla php och använd ett OO-språk istället. Du får SÅ mycket mer stöd i utvecklingen om du kör antingen C# eller Java. Eller C++ om du nu vill vara riktigt jävlig.

mrnoname 2006-03-27 10:02

Skulle rekomendera PHP 5 och mysql

DeSoto 2006-03-27 12:41

Citat:

Originally posted by ccato@Mar 27 2006, 09:49
Droppa det där jävla php och använd ett OO-språk istället. Du får SÅ mycket mer stöd i utvecklingen om du kör antingen C# eller Java. Eller C++ om du nu vill vara riktigt jävlig.

Du skulle inte kunna komma med något konkret istället? Vad är det med PHP:s OO-stöd du inte gillar?

AndreasB 2006-03-28 19:32

DeSoto> Det funkade direkt med PHP + MSSQL när jag var på min egen burk men jag fick något problem med ODBC-kopplingen till SQL-servern när jag lyfte över lösningen till servrarna :)

Det känns som att det är väldigt mycket känslor när det gäller .Net2.0 eller PHP... Egentligen skulle det vara roligt om man kunde hitta en oberoende jämförelse mellan dessa två teknologier, båda gör samma sak och är maxoptimerade :P

Anders Larsson 2006-03-28 22:50

Haha, ett oberoende test mellan de miljöerna kommer aldrig att ske.

AndreasB 2007-11-28 20:23

Oj, oj. Så här 20 månader senare har jag precis släppt (i lördags) nya Resejournalen. Det blev en ASP.NET 2.0 / C#-lösning med SQL 2005 som databas.

Jag vet inte om det egentligen var värt 20 månader på kvällar och helger att byta teknologi men nu tycker jag att jag har en kod jag är nöjd med och som jag kan bygga vidare på.

Tack för alla synpunkter!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson