![]() |
Visst går han på som en ilsken noshörning men han kostar nog 2000 per timme så för att det ska bli några kronor över till SOK så vill han väl komma till snabba avslut. Fegt av SOK att inte stå på sig bara för att det råkar hamna i media.
Jag är nog extra oggig pga. feber men ändå. |
Tror du verkligen dom skulle fått igenom kravet på 50.000 om det gick vidare?
|
Hm.
"Bara för att det är fredag..." Fyfan. |
Var är kopplingen till en webmasters verksamhet? Nyhetsvärdet är ju enormt här på WN.
|
Det är inte bara Sveriges Olympiska kommitté som har registrerat varumärket OS. OS-pizza skulle faktiskt (även om det känns lite långsökt) kunna syfta på operativsystem istället för olympiska spel och målgruppen vara datorintresserade.
Har svårt att tro att de skulle kunna få igenom ett krav på 50 000 kr i rätten, då pizzabagaren förmodligen inte tjänat många kronor extra och att den upplevda skadan ändå måste uppfattas som minimal. |
Citat:
|
Citat:
Håller med dig koala... Eftersom många här på WN verkar skita i varumärken kanske detta är ett underbart exempel på vad som kan ske när man gör intrång. Ett oerhört bra exempel är att bara kolla i Domännamns forumet. |
Läste om detta i VLT och jag håller med om att det är löjligt att ge sig på småföretagare, självklart så har de skyddat varumärket, men eftersom jag antar att pizzabagaren betalar moms, skatter vid inköp av mat, personal m.m. så har jag han ju redan varit med och finansierat IOK eftersom deras största finansiär är staten dvs. svenska folket.
Han säger ju själv att han inte har tjänat några större pengar på sina OSpizzor, så antingen är IOK desperata för att få in pengar, har svårt och se hur de som sponsrar IOK ser på denna uppmärksam, är ganska övertygad om att de sponsorer som har gått in med pengar inte vill förknippas med sådana här saker. Läste även följande fall i dagens VLT: http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=193229 Så jag hoppas verkligen att IOK får sig en läxa ifrån högre instans. |
Varumärke är varumärke, men varför kräva en massa pengar från en liten "oskyldig" pizzabagare?.. Ett rent påpekande utan åtgärder hade väl varit mer rimligt, och möjligtvis därefter kunde ekonomiska aspekter tas med..
Löjligt att utnyttja sin position på detta vis... Tycker jag.. ;) |
Jag tror att Baron Pierre de Coubertin vänder sig i gräven.
Olimpiska spel är folkets spel och än stor fest till alla, det är klart att man vill sitta framför TV heja på Foppa & comp. och käka sin OS pizza, kebab, Big mac eller popcorn. Det bara vissar viket väg sport går till, bara pengar och comerc och oftast är det Nisse i slipsen som jobbar på SOK och har ingenting med sport att göra som kräver nånting. Fy SOK, man har nästan vilja att bojkota alla matcher och evngemang. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson