WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dittpris.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12935)

nifer 2006-03-16 19:13

Citat:

Originally posted by Lundmark@Mar 16 2006, 19:34
Någon som vet hur dittpris.se håller koll på hur mycket dom säljer genom sina länkar? Jag menar på typ Tradedoublert så är det ju en tredje ”opartisk” part inblandad? Måste butikerna lägga in kod i sin butik för att rapportera försäljningen till dittpris.se?
För att spåra försäljningen måste man naturligtvis lägga in deras kod i din korg ;)

Pay per klick är ofta väldigt mycket billigare än att betala per avslut, t.ex fick vi i Jultid över 6kr/klicket med en avsluts deal med Applestore (2,5% kommission) (vårt ordinarepris är 90 öre/klicket). Ett extrem fall så klart, Men endå :rolleyes:

Att bara betala per avslut är mindre risk så klart, men kan vara väldigt dyrt eftersom det inte är ovanligt med 5% i kommision per försäljning. Säljer man billigare prylar som är svårsålda eller billiga produkter med höga marginaler så lönar sig avslutsdealar och eftersom du säljer mycket bläckpatroner så hade jag kört på en avsluts deal :P

Man kan också satsa pengarna på marknadsföring via tradedoubler och köra avslutsdealar där om den formen passar bra.

//Jonas

Quark 2006-03-24 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Megashop.se
Citat:

Ursprungligen postat av JohanH
Men eftersom det handlar om procentuell avgift vid avslut så tar du ju ingen risk.
Du kan ju inte förlora på det.

//edit.
Såg nu att du skrev att dom hade en startkostnad...
Hur mycket är startkostnaden på?

Den ligger på 5000:- NOK.

Så typiskt Eniro att ha en startkostnad. Samma sak med Espotting som håller i Eniros sponsrade länkar.

nomicon 2006-03-25 00:04

Jag har bara gott att säga om Dittpris (Dinpris, norska namnet).
Implementerade nyligen deras tracker samt byggde csv fil för produkter åt en kund vars w ebbshopp jag byggt. Mycket snabb och proffsig hjälp, och väldigt lätt implementerat.

Martin

MAT 2006-04-19 15:42

Det enda jag kan säga att de är extremt påstridiga...

Har ALDRIG haft en sådan intensiv säljare på mig....

Jag berättade för säljaren att vi var intresserade och att avtalet skulle komma inom tid..(men en massa privata flyttar/husköp/renovering/butik/barn/fru...i mellan)
Jag har "häcken" full....o avtal o dyligt som ligger i framtiden och inte genererar $$$ direkt ligger på lägsta prio.

När jag sa att det inte låg på högsta bordet börjades det bli oförskämt.
Eftersom jag inte hade skickat in avtalet (inom deras önskade tid...)

Då ifrågasatte de vår ekonomi om vi skulle vara lika sena på att betala % på avsluten. Eftersom avtalet inte hade kommit in till herrarna.

En påstidig säljare gör i allafall att jag drar åt mig örnonen.
När han Sedan blev otrevlig är det solklart...nej!

By the way, jag skulle få betala 3000 Norska kanoner.

Lundmark 2006-04-19 18:36

Hur många % på avsluten vill dom ha? eller är det beroende på branch?

Mats 2006-04-19 19:45

Säger bara en sak: Eniro och deras jävla dubbelmoral!

Det finns ingen kategori erotik eller liknande på Dittpris.se (som jag hittat iaf) men söker man på ex. "massagestav" så får man upp 8 olika alternativ som säljs via Teknikmagasinet och soker man på "anal" så får man upp hårdporrfilmer som säljs via DVDfynd.

Men jag som fackhandlare får inte jobba med Eniro längre, som exempel kan nämnas att jag blev utslängd från Esotting när dom köptes upp av Eniro, har ytterligare ett antal liknande grejer som jag inte ens orkar engagera mig i längre.

Så vitt jag kan dra mig till minnes så är en av Telias största inkomstkällor telefonssex, men jag kanske bara har drömt att Telia och Eniro har nåt med varandra att göra...

// Mats

Lundmark 2006-04-20 13:23

Citat:

Originally posted by Lundmark@Apr 19 2006, 17:36
Hur många % på avsluten vill dom ha? eller är det beroende på branch?
Är det inte någon som har ett svar på detta?

Yokam 2006-04-20 18:45

2% per avslut har vi fått som uppgift. Antar att det gäller alla brancher.

Megashop.se 2006-04-27 13:44

Citat:

Originally posted by Yokam@Apr 20 2006, 18:45
2% per avslut har vi fått som uppgift. Antar att det gäller alla brancher.

ja 2% i vår branch också!

klein 2006-04-28 12:33

Dom ringer och terrar mej också, men jag vägra göra affärer med dem tills dom har svenskspråkigt personal.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson