WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Tycker jag har gjort en uppsjö med förbättrningar. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12744)

David_gbg 2006-03-03 23:21

Svar till hubbert...

Nja jag hann inte uppdatera sidan som jag skrev/tänkte blev lite mer jobb än jag väntat mig, sen pluggar jag samtidigt och har haft lite mycket med det (tentaperiod nu).
Nu har jag dock genomfört de ändringar som creoweb tipsade om.

Har ingen aning om hur långt tid det tar för mina ändringar att nå effekt på Google.
Redirect, vad menar du?

MWMedia 2006-03-03 23:38

Hallå David!?,
jag bara undrar vad ditt namn är egentligen...

Sweclockers - inlägg om SEO

David_gbg 2006-03-03 23:42

Citat:

Originally posted by MWMedia@Mar 4 2006, 00:38
Hallå David?,
jag bara undrar vad ditt namn är egentligen...
http://forum.sweclockers.com/showthr...postid=6312130

Ah det är min syrra och jag som jobbar på sidan. Mest jag men hon hjälper till ibland också.
Har inget eget konto på sweclockers så jag ber henne posta frågor där, ville ha så mycket
info som möjligt innan jag gick vidare med uppdateringarna.

MWMedia 2006-03-03 23:43

ooooook....

*hmmm*

hubbert 2006-03-04 00:10

Citat:

Har ingen aning om hur långt tid det tar för mina ändringar att nå effekt på Google.
Tja, inte vet jag. Men räkna med att det kan ta en sisådär 1 vecka till 8 månader före det ger effekt i Google.

Citat:

Redirect, vad menar du?
Ok kanske fel ord, men när man slår in din webbadress www.vaga-le. se så kommer man först till en annan sida som sedan skickar dig vidare till www.vaga-le. se.

David_gbg 2006-03-04 00:32

Citat:

Tja, inte vet jag. Men räkna med att det kan ta en sisådär 1 vecka till 8 månader före det ger effekt i Google.

Citat:

Redirect, vad menar du?
Ok kanske fel ord, men när man slår in din webbadress www.vaga-le. se så kommer man först till en annan sida som sedan skickar dig vidare till www.vaga-le. se.

Det här är faktiskt inget som jag har ngn. aning om...
Använder mig av B-one, lägger förstasidan som man ser när man besöker adressen som index.html i rotkatalogen.

hubbert 2006-03-04 01:09

David_gbg:
Citat:

Nja jag hann inte uppdatera sidan som jag skrev/tänkte blev lite mer jobb än jag väntat mig, sen pluggar jag samtidigt och har haft lite mycket med det (tentaperiod nu).
Så med andra ord istället för att gå tillbaka och se vilka tips du fick, så valde du att strunta i det och ställa samma fråga igen en månad senare?

David_gbg: (ang det jag kallar för redirect)
Citat:

Nej inte jag heller men det finns säkert någon annan WN-medlem som vill lägga ned lite tid på att reda ut det åt dig.

Edit: korr

David_gbg 2006-03-04 01:22

Citat:

Originally posted by hubbert@Mar 4 2006, 02:09
David_gbg:
Citat:

Så med andra ord istället för att gå tillbaka och se vilka tips du fick, så valde du att strunta i det och ställa samma fråga igen en månad senare?

David_gbg: (ang det jag kallar för redirect)
Citat:

Nej inte jag heller men det finns säkert någon annan WN-medlem som vill lägga ned lite tid på att reda ut det åt dig.

Edit: korr

Andra gången jag frågade hade jag gjort en ny mall sida som skulle ligga till grunden för den nya sidan.
Alltså den var inte klar, den var ju helt utan innehåll när jag ställde frågan. Det var mest upplägget och om
det var ngt mer som jag skulle tänka på innan jag började bygga om hela sidan.

Räknade upp alla tips som jag fått i min "what to do" lista men glömde skriva in det med CSS...
Ville bara försäkra mig om att jag inte glömt något. Anledningen till att jag blev tvungen att göra om hela
sidan var just p.g.a css-problematiken och att jag använt lite tabeller som jag också fått tips om att jag skulle
ta bort vilket jag har gjort i den mallen.

Så jag tycker att jag absolut har tagit till mig de tipsen jag fått.

Som jag skrev den 27:e "Skulle vara tråkigt att göra ett misstag som jag sedan
måste ligga och ändra på alla sidor om det uppdagas för sent."

Känns som om det är lite meningslöst att fortsätta diskutera detta eller? :unsure:

hubbert 2006-03-04 01:57

David_gbg.
Citat:

Känns som om det är lite meningslöst att fortsätta diskutera detta eller? *
Nej. Tog nog i lite för mycket mot dig, ursäkta :ph34r:

Edit:korr

Leon 2006-03-04 17:33

ja tycker du borde fixa:
http://www.vaga-le.se/tandblekning/vanliga.html

Så man kan klicka på frågorna och komma direkt till svaren,
så man slipper leta på svaren själv...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson