![]() |
Jag tycker om att se företagsnamnet i titeln. Det tycker jag inger en viss säkerhet och det blir också mycke snyggare. Dock tror jag att företagsnamnet ska komma sist i titeln för så vitt jag vet så ger det mer relevans med sökord tidigt i titeln.
//Henke |
Citat:
Citat:
|
Jag måste bara instämma. Jag kör alltid sidans namn sist (om det låter seriöst eller ser seriöst ut.) för att få fler klick.
De flesta besökare kan filtrera bort spamlänkar rätt lätt i dagsläget. |
Det beror på målgruppen och vad man försöker sälja.
Jag tycker det ser bra ut som det är just nu på er webbplats, beror på konkurrensen. Din description på förstasidan kanske borde skrivas mer flytande så det inte bara blir en upprepning av sökord. |
Citat:
|
Ur seo-synpunkt är företagsnamnet ingen tillgång såklart, men bara för att man rankar högt klickar inte folk, så det blir ju en avvägning man måste göra.
|
Varför låta SEO gå före "funktion". <title> är inte tänkt att innehålla nyckelord. Varför inte då också börja sidan med lite <h1> och
som också bara innehåller nyckelord. Titta på titeln på den här sidan, den är enkel och upplysande om vad sidan handlar om, både i sökresultatet och när man befinner sig på sidan. |
Vill man bygga ett varumärke så är det såklart bra att ha namnet på varumärket/företaget i titeln. Långsiktigt är det kanske det som funkar bäst även om det ur SEO kan vara sämre.
|
Citat:
Det är hopplöst att googla siten och försöka hitta något. Hade de däremot flyttat sidans namn till efter titeln hade det varit perfekt :) |
Då antar jag att du menar att du söker med site:
Visst då är det skillnad då man redan vet vilken webbtjänst det handlar om. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson