![]() |
Tänk om det är så att Sverigedemokraterna själva hotade Levonline genom att utge sig vara muslimer? Detta ger ge Sd utrymme i media samtidigt som det kan få vattnet att rinna över på vissa - vilket bara gynnar Sd.
|
Spindel:
Citat:
Fast frågan blir ju ändå kvar - Hur skall man hantera ett sådant hot? En fråga till er som har webbhotell - Hur skulle ni göra i en motsvarande situation? |
Nu driver ju inte jag något webbhotell, men det första jag hade gjort hade varit att polisanmäla händelsen. Sedan beroende på hur hotet såg ut skulle jag _kanske_ stänga ned sidan. Svårt att avgöra, hade det varit ett mail skrivet i korrekt svenska hade jag nog inte stängt ned sidan. Hade det däremot varit ett brev med vitt pulver i hade jag flytt ;)
|
Det är en mycket intressant frågeställning. Förutsatt att hotet kan bedömas som seriöst vet jag inte riktigt vad jag skulle göra. Grundinställningen är att inte förhandla med terrorister och inte ge vika för hot. Samtidigt måste hänsyn tas till anställda och anhöriga till företagsledningen och de anställda.
Det hela skulle behöva diskuteras ett par varv. Många viktiga principer står på spel - frågan är bara om de är viktiga nog för att riskera livet på sig själv eller anhöriga. |
|
Ett faktum blir mer och mer klart för alla (känns det som):
I Sverige utövas det censur. |
Varför känner man sig lite orolig över att Laila Freivalds är vår utrikesminister?
|
Om DN:s uppgifter stämmer så är det dags att bli orolig, mycket orolig...
|
Hubbert:
Orolig på vilket sätt? Att det ligger hot mot sverige som vi inte vet om eller att det censureras hej vilt (bara för att klargöra det så har jag absolut inga åsikter för/emot nazism eller likande) |
Mickee:
Citat:
Staten utöver påtryckningar och får ett webbhotell att stänga ned en sidan som uppenbarligen inte har brutit mot någon lag som vi har i landet. När kommer nästa sida eller blogg stängas ned efter SÄPOs och UDs påstötande? Som du kanske vet finns det ett antal frispråkiga, seriösa och begåvande debattörer som bekänner sig till samma religion som det hela handlar och som har en annan uppfattning om teckningarna. De uttrycker sig via TV, Radio, Bloggar, hemsidor, debattartiklar. När kommer deras webbhotell få en påstötning? Kommer SVT och pressen få besök av SÄPO och UD? Intolerans/förtryck/fanatism VS Demokrati/yttrandefrihet 1-0 Edit: Scenariot jag beskriver ovan har hänt förut i Sverige, för inte alltför länge sedan historiskt sätt |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson