WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Nytt Affiliatenätverk (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12221)

pitbull 2006-02-07 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av ZeniaNet
Hej,

Mitt namn är Andreas Bard, och jag är en av dom som representerar ZeniaNet.com.
Har varit medlem på wn.se ett bra tag nu så en del vet väl vem jag är (Bardintsol)

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
WOW, reggade mig och såg att det finns enbart ETT program där.
Dom själva.

Vi har valt att köra i gång nu medans vi "raggar" både annosörer och affiliates, då vi vet att affiliates behöver annonsörer och annonsörer behöver affiliates, iden var att det ska växa i kapp varandra, i en slags pre-launch innan vi släpper det helt.
Om detta är en bra eller dålig strategi får tiden utvisa, men det har diskuterats här på wn.se förut, att det blir ett slags moment 22.
Som det ser ut nu, kör runt 5 företag som riktar sig mot sverige, i gång sina program inom 2 veckor. Det ska bli kul att se utvecklingen.

Nu vet ni att vi finns representerade här på wn ialllafall, och vi finns tillgängliga för frågor och funderingar.

/Andreas

Lycka till Andreas!

Önskar dig all lycka och framgång med ZeniaNet.com! Jag ska hålla ögonen på er utveckling i alla fall, det behövs i min mening fler alternativ än de vi redan har i Sverige.

Mvh /Stefan

Mattias 2006-02-07 13:03

Det var på tiden, säkerligen x antal wn'are som tänkt på att starta ett nytt nätverk.
Men här stiger någon in och gör det till slut, det gillar vi(jag).

Skall bli kul och få testa och se hur framtiden lyser. Lycka till!

pontus 2006-02-07 13:51

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 6 2006, 20:52
Lycka till Andreas!

Hoppas ni sätter hårt mot affiliates som fuskar för det är dessvärre väldigt vanligt idag. Exempel är jonas som blev en av dina första affiliates. Om man går in på hans sida jonas.sluta.net kan man se hur efter ca 30 sekunder bannern laddas om och klick genereras automatiskt. Detta kan man lättast se genom att klicka på ögat i internet explorers nerkant så att "privacy report" öppnas. Så här har han hållit på i flera månader med TD utan att åtgärder vidtagits.

EDIT: 1000 inlägg :)

Hmm, blir nästan sugen på att sno Jonas lösning och använda den mot Tradedoubler, det var väll tjafs med något program men helt plöstligt hamnade mitt saldo på hundratals kronor i minus :huh: Utan att ha fuskat eller något sånt. Sånt är störigt.

Eller just det, Tradedoubler finns representerade på wn..... jag.... skämta? :rolleyes:

jake 2006-02-07 18:22

Citat:

Originally posted by pontus@Feb 7 2006, 14:51
helt plöstligt hamnade mitt tradedoubler saldo på hundratals kronor i minus
hade de betalat ut för mycket då eller?

-------------------------------------------------------

Lycka till med Zenianet

Mickee 2006-02-08 08:54

Hm jag verkar inte komma åt zenianet.com. (testat från 2olika hosts)

Vilket tyvärr gör att jag (tyvärr!) direkt tappar förtroendet för att använda mig av dom.

ZeniaNet 2006-02-08 10:03

Citat:

Originally posted by Mickee@Feb 8 2006, 09:54
Vilket tyvärr gör att jag (tyvärr) direkt tappar förtroendet för att använda mig av dom.

Det förstår jag, sorgligt nog var vi tvungna att ta ner den helt då det larmade om fel på HDD.

Detta får ju verklligen inte hända, men jag är ändå glad att det hände i detta start läge och inte när vi är i full gång. Sidan ska vara online nu, tyvärr drog det ut på tiden.

/andreas

kullervo 2006-02-08 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av ZeniaNet
Citat:

Ursprungligen postat av Mickee
Vilket tyvärr gör att jag (tyvärr) direkt tappar förtroendet för att använda mig av dom.

Det förstår jag, sorgligt nog var vi tvungna att ta ner den helt då det larmade om fel på HDD.

Detta får ju verklligen inte hända, men jag är ändå glad att det hände i detta start läge och inte när vi är i full gång. Sidan ska vara online nu, tyvärr drog det ut på tiden.

/andreas

Har ni lika dålig hårdvara i burkarna som resten av affilate-nätverket ligger på? Skaffa hotswap innan det blir pinsamt på allvar. Om ni har några timmars nertid om några månader igen när ni har kommit igång med många affilates så kommer det ta lång tid innan det är glömt.

Edit: Eftersom ni redan har flera servrar (jag hoppas ni inte kör allt på samma) så varför inte låta er webbsajt vara redundant? Det är ju halva ansiktet utåt.

ZeniaNet 2006-02-08 13:42

[QUOTE=kullervo,Feb 8 2006, 14:26]
Citat:

Ursprungligen postat av ZeniaNet,Feb 8 2006, 10:03
Har ni lika dålig hårdvara i burkarna som resten av affilate-nätverket ligger på? Skaffa hotswap innan det blir pinsamt på allvar. Om ni har några timmars nertid om några månader igen när ni har kommit igång med många affilates så kommer det ta lång tid innan det är glömt.
Edit: Eftersom ni redan har flera servrar (jag hoppas ni inte kör allt på samma) så varför inte låta er webbsajt vara redundant? Det är ju halva ansiktet utåt.

Servrarna är inte riktigt mitt område, men det jag vet är att vi betalar för en rendundant lösning i allafall. Självklart hoppas jag ju inte det är skit i burkarna, det är ju inte det vi betalar för.

Vi är mycket väl medvetna om att detta absolut inte får hända, då det påverkar affärer för fler än bara oss och nu när det händer hjälper det oss att utvärdera vad vi måste förbättra.

Tyvärr känner man sig väldigt "hjälplös", när det är saker som händer som inte går att påverka själv, då man inte har servrarna inhouse så att säga. Då kan jag inte mer göra än att sitta och skälla på dom ansvariga.

/Andreas

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson