Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson
Citat:
Ursprungligen postat av magic
Vad Loopia borde ha är en faktura som påminner kunden om att förlänga deras tjänst och om den inte betalas så borde tjänsten avslutas.
|
Detta skulle inte jag vilja ha. Vad händer om man har en viktig sida och fakturan försvinner? Oj, inte betalt, nu stänger vi ner sida.
Sen tycker jag att 3 månader är lång tid. 1 månad tycker jag borde vara mer skäligt.
|
Vanligtvis så får man en påminnelse.
Om jag har fattat allt rätt så har Loopia 3 månaders uppsägning, om man inte säger upp avtalet 3 månader innan det går ut så förlängs det ett år till, antag att du beställer domän + webhosting av Loopia 1:a januari, 1:a december får du hem en ny faktura som ber dig att betala för ett helt år till, då är det redan försent att säga upp avtalet, du tvingas att betala för ytterligare ett helt år, detta är ett uselt avtal men självklart är det kundens skyldighet att veta vad de ger sig in i, men detta är fortfarande enligt min åsikt ett dåligt sätt att "lura" kvar kunder och förhoppningsvis suga ut pengar för ett år extra.
Ändringar jag skulle vilja se i Loopias avtal är följande:
- 3 månaders uppsägning är kvar, de skickar ut en påminnelse 1 månand innan du måste förlänga och påminner dig om att om du inte vill förlänga så måste du säga upp avtalet före ett datum, kan skicka med fakturan i detta brev och fråga om kunden vill förlänga ytterligare ett år.
- 3 månaders uppsägning, och avtalet förlängs 3 månader i taget efter första året.
- Loopia skickar ut en faktura i god tid innan avtalet löper ut och påminner kunden om att förlänga om de vill ha kvar sitt konto, påminner kunden igen ytterligare en gång innan kontot stängs.
- 1 månads uppsägning i samband med fakturan, och fakturan skall givetvis skickas så man har god tid på sig att säga upp sitt avtal.
|