WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   webbhotell i USA (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11711)

eddman 2006-01-11 19:48

tack för svaren, en ytterligare spec som jag glömde nämna är att PHP5 är ett krav. Några tips?

mvh Fredde

jeroman 2006-01-19 13:48

Citat:

Originally posted by eddman@Jan 11 2006, 20:48
tack för svaren, en ytterligare spec som jag glömde nämna är att PHP5 är ett krav. Några tips?

mvh Fredde

Tack eddman!

Vi har haft problem under olika tider med två servrar där vi fick flytta kunder från en av dem
till en ny så vi kunde slakta den gamla. Den andra kunde vi fixa med en ny Kernel och mer minne.
Alla andra servrar springer på utan problem.

Eftersom du frågar om Php5 så kan jag meddela att Wopsa erbjuder både php4 och php5 idag.
Varför inte testa oss igen ;-)

Gustaf 2006-01-19 15:42

ev1servers är billiga och ganska snabba, min kusin har en server där...har hört mkt positivt om dom, och 0 i startavgift tror jag.

THL 2006-01-19 20:02

Citat:

Originally posted by Gustaf@Jan 19 2006, 16:42
ev1servers är billiga och ganska snabba, min kusin har en server där...har hört mkt positivt om dom, och 0 i startavgift tror jag.

Skall du ligga på ev1servers så måste du kunna ALLT om servrar!
Kanske går att köpa till att de sköter brandväggar m.m. men det ingår inte.

/Thomas THL

Mortekai 2006-02-18 01:26

Citat:

Originally posted by eddman@Jan 10 2006, 10:11
Vi skall snart lansera en .com domän som främst riktar sig mot USA-marknaden. Vi vill ha en server som är placerad i USA.

Jag har tidigare varit kund hos mer eller mindre oseriösa aktörer som ex: "Wopsa" som hyr utrymme på skräpservrar i USA och detta är inget som jag vill uppleva igen. Vi är ute efter en lite bättre lösning där accesstider, CPU-kraft (ganska tung applikation), transfer och uptime är av stor vikt. Alltså ett lite mer kvalitativt webbhotell. Shared hosting bör funka till en början men vi vill kunna växa så möjligheten att emigrera till virtuell egen server eller egen server bör finnas.

Är det någon som har något att rekommendera?

mvh Fredde

Låter som dom flesta webhotell av någon klass skulle kunna ta hand om dina behov.
Jag noterar att du inte tar upp support eller management, så jag gissar att du är mindre intresserad av detta, eller förutsätter att allt fungerar?

Om du ger lite mer detaljer kan jag rekommendera ett par företag som du kan kontakta för att se om dom kan vara lämpliga, men det beror som sagt på vilken typ av lösning du behöver och vilka behov i övrigt du har.

Lycka till med ditt projekt!

eddman 2006-03-06 18:10

Citat:

Originally posted by Mortekai@Feb 18 2006, 02:26
Jag noterar att du inte tar upp support eller management, så jag gissar att du är mindre intresserad av detta, eller förutsätter att allt fungerar?

Vi kör en egen server i en serverhall idag (svensk colo) med Debian Linux, Apache osv. Vi har ganska bra koll även om vi inte är några serverexperter. Så jag antar att support och management är lite av underordnad betydelse. Hög uptime, bra accesstider (i USA), PHP5, möjlighet att styra och ställa i det mesta när det gäller säkerhet och konfiguration.

Alla tips är välkommna, gärna från någon som kör en server aktivt idag.

mvh Fredde

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson