WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Nu ställer piratpartiet upp i riksdagsvalet (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11600)

omid 2006-01-04 09:57

Citat:

Originally posted by Björn@Jan 4 2006, 02:25
gnäll på regeringen

Håller med, på senare tid har det blivit en del off topic diskutioner som nog dem flesta hade sluppit. Tycker alla borde tänka på att undvika att dra in politik och annat orelevant i diskutionerna här. Finns ju en massa andra forum på nätet för dem som är intresserade av detta.

Lindahl 2006-01-04 11:33

Tror inte att ett piratparti har så mycket att tillföra i riksdagen, däremot välkomnar jag om det medför att frågan tas upp av de andra partierna.

nudie 2006-01-04 13:30

världens sämsta idé någonsin!
sånadär personer ska hängas om man vill överdriva lite!

hagklint 2006-01-04 13:51

Webbteknik skriver "Nu ställer piratpartiet upp i riksdagsvalet". Vad jag förstår håller man fortfarande på att samla in signaturer till valmyndigheten för att få dem att acceptera deras registrering ;)

webbteknik 2006-01-04 14:19

Citat:

Originally posted by hagklint@Jan 4 2006, 14:51
Webbteknik skriver "Nu ställer piratpartiet upp i riksdagsvalet". Vad jag förstår håller man fortfarande på att samla in signaturer till valmyndigheten för att få dem att acceptera deras registrering ;)
Dom har (tyvärr?) redan fått ihop många gånger flersignaturer än vad som behövdes.

ztream 2006-01-04 14:27

Nu ska de tydligen börja om namninsamligen på papper.

Någon annan som ser att projektet är dödfött? :)

Robert 2006-01-04 15:31

Jag hoppas på att de stjäl röster ifrån "rätt" sida iaf. ;)

zoran 2006-01-04 16:28

Citat:

Originally posted by Spindel@Jan 4 2006, 01:22
Jag har alltid tyckt att det är skumt med människor som optimerar en sida för Firefox men använder teknologier som ASP.net och IIS. Kanske är jag bara en fanatisk Firefox-anhängare men man kan inte delta i "kriget" genom att hoppa i säng med Microsoft-produkter.
Är det därför du inte vill hoppa in i säng med dem? Jag skulle inte göra det för det verkar vara en bunt totala idioter.

Att starta ett helt parti bara för att man har en sak man vill propagera för tyder på politiskt okunskap. Dessutom anser jag inte att deras ide någonsin borde förverkligas.

Hur licensen ska se ut, tycker jag ska vara upp till programmakaren. Jag skulle vara lika förbannad ifall någon sa att det jag gör MÅSTE kunna distribueras fritt, som om någon försökte tvångsskydda det jag gör.

patrikweb 2006-01-04 16:35

Dom är inte mer idioter än nuvarande som sitter, så folk känner väl att det inte kan bli sämmre.

Dom är mycket bättre än alla idioter som vill ta bort kärnkraft etc.

dlinder 2006-01-04 17:36

Om de själva tror att de har chans på 4% är det ju nästan lite gulligt, fast mest skrattretande. Om det däremot bara är ett politiskt jippo är det faktiskt rätt smart.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson