Citat:
Menar du att du själv underhåller och kodar i dina forum el. ber du Invision utföra dina önskningar åt dig?
Känner ni till någon grupp el. företag som underhåller phpBB kommersiellt och ständigt ser över dess säkerhetsluckor åt kunder?
|
Jag "kodar" själv... Eller ja, lägger in modifikationer iaf. Inte speciellt svårt, bara man lär sig vart allt ligger. Angående phpBB så vet jag inte, har inte använt den mer på adminsidan än att jag gjorde en testinstallation för länge sedan.
När det gäller säkerhet så täpper kodarna till hålen i phpBB när de dyker upp, vilket är orsaken till att 2.0.x-serien har så högt x-nummer för ögonblicket. Problemet med 2.0-serien är inte säkerheten, tycker jag egentligen, utan att det saknas en bunt funktioner som jag tycker man borde kunna förvänta sig av ett forum-system. Nu finns det visserligen modifikationer som ger en del (attachments, subforums med mera), men det är ett stort merjobb att installera och risken är att man får göra om dessa ifall det kommer en säkerhetsuppgradering till.
|