Citat:
Originally posted by roxpace@Feb 7 2006, 01:17
Säkert eller säkert ? Jag hänvisar till att du läser det inlägget jag skrev ovanför, detta redanvisar allt detta. Typsnitt utanför alla jag nämner är inte värda att ta upp i sammanhanget.
|
Jag kanske uttryckte mig oklart. Det är verkligen ett utmärkt inlägg som du gjorde oven. Jag läste igenom det noga, men jag tycker egentligen att det det här är saker som borde vara självklara för webdesigners (åtminstone för oss som dagligen jobbar med det). Själva poängen med css är ju att det ger möjligheten att dra maximal nytta typsnitt och webläsarkapacitet.
Tanken är att ha handskrift för typ Tack för er beställning, Butiksteamet tackar för besöket etc. Om det fungerar för 60-70% av besökarna så är det fint så. Resten får nöja sig med Times (gäsp).
Med en .tack { font: 18pt "Lucida Handwriting",bla,bla,bla,Georgia,Times,"Times New Roman",serif; }
så är det ju inget problem överhuvettaget. Om man kör Linux så kanske man ändå hellre gillar monospacefonter.. Om man har ett gammalt windows så får man bara Times men det är väl bra så? Meddelandet går ju fram ändå - även om 50% får se meddelandet i Times.
Så sluta att pekpinna mig och om det är någon som har en aning om vad för handskriftstypsnitt det finns i XP (jag kan inte föreställa mig att man inte får med ett enda handskriftstypsnitt i en standardinstallation av XP) och tala om vad det är... <_<
Pekpinne åt andra: sluta äntligen att använda HTML3.2 <font>-taggar i er kod! (Detta gäller även GoLive!) Så! Ordning i klassrummet! :D B)
|