WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   -va -fi -gv Offline (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1134)

Hennke 2004-01-26 11:49

Just nu verkar det som alla sitter och väntar på att något enormt ska hända. Det talas om förändringar i Florida-klassen. Många har också upptäckt att skillnaderna mellan USA och Europa är ganska markanta.

Det är det många som talar om att de förlorat top-placeringar men få som berättar att de vunnit några, ett tecken för att modern SEO kan komma att förändras eller bara ett temporärt resultat?

Många börjar bli less på Google och dess förändrade algoritmer. Det pratas om att dess storhetstid är över men frågan är vem skulle vara redo att ta över efter Google? De förändrar inte någonting för att göra sin tjänst sämre utan jag tror vi måste ge Google lite tid (känner att ämnet kommer dyka upp snart även här.).

Thomas 2004-01-27 00:00

Citat:

Originally posted by Hennke@Jan 26 2004, 09:49
Just nu verkar det som alla sitter och väntar på att något enormt ska hända.
Updaten började 24 jan på www-dc sägs det, jag håller med om att det är troligt att det är de index vi kommer få se framöver.

WN

Andreas 2004-01-27 16:36

Håller på och testar detta med SEO och måste säga att jag är mycket förvånad. Tidigare idag låg jag 2:a med ett av sökorden, sidan var realtivt nyligen sparad, 2 dagar eller något liknande. Nu när jag gick in efter lunch var den helt borta, gick inte att finna. De enda sidor jag hittar har varit sparade något längre, och vissa av dem saknar ganska stora uppdateringar. Googleboot är inne flera gånger per dag, nu senast vid 13:30.

Hur kan jag kolla upp de olika datacentren lätt, har ingen specifiaktion på dem.

tack
Andreas

MWMedia 2004-01-27 19:15

Om du läser igenom tråden en gång till så hittar du dom!
B)

Thomas 2004-01-27 20:59

Citat:

Originally posted by Andreas@Jan 27 2004, 14:36
... sidan var realtivt nyligen sparad, 2 dagar eller något liknande. Nu när jag gick in efter lunch var den helt borta, gick inte att finna ...
Detta är ett ytterst vanligt fenomen!

Och gäller i princip alla nya dokument som laddas upp på Internet.

Nu vet jag ju inga detaljer angående dina sidor men gissar ändå på att googlebot besökt din indexsida och hittat en länk till ditt nya dokument och dokumentet faller under de kriterier som google satt över ämnen som skall fräschas upp, någon eller några dagar efter hittar du sidan på google, samtidigt skickar google ut googlebot igen men denna gång finns andra kriteriet för uppfräschningen, då ramlar din sida ur indexet's fräscha data och ersätts med andra.

Förr sa man att efter en "riktigt" update plus en freshbot låg du med stabilt i google, nu vet jag inte exakt vad som gäller för jag har inte kollat på det länge.

WN

Mario 2004-01-29 18:55

Någon som vet något nytt?

känns som om jag fått mindre besökare ifrån google igår och idag, dessutom fick jag 500hits ifrån googlebot igår när den endast tittat in max 5ggr om dagen den senaste veckan...

eller är det bara jag som är :blink:

Anders 2004-01-29 19:19

Citat:

Originally posted by fj0ttis@Jan 29 2004, 15:55
eller är det bara jag som är :blink:
Nej, vet inget nytt. Och nej, du är inte " :blink: "... :)
Det är nog bara vänta och se vad som händer... Det du beskrev nyss hände även mig.

Hennke 2004-01-30 00:34

Det kanske mest omtalade ämnet just nu är om inte Inktomis algoritmer är likadana som Googles algos innan Florida.
Google-folket måste upptäckt att Yahoo närmade sig och kan ha gjort om algoritmerna bara för att just sakens skull, vilket just nu leder till ganska stort missnöje bland de flesta.

Nästa fråga är om Google är på väg med ett prospekt på aktiefronten. Många oklarheter är det, frågan är dock om det vore särskilt smart att genomföra det just nu eller om de försöker göra det just nu innan någon annan kommer närmare på algoritmfronten.

Alla 12 datacentren verkar i skrivande stund vara nere. Mycket sökningar verkar skifta i resultat från timme till timme. Det förändras för mycket nu i dagarna för att säga vad som händer, jag ser hela tiden nya mönster som sedan dör ut, ett massivt arbete men frågan är väl hur slutresultatet ser ut. Jag sitter still på anpassning för "gammgoogle" tills detta är slut.

MWMedia 2004-01-30 01:13

Hennke,
datacentren var förut tillgängliga via alias såsom www-in.google.com.. etc.
Men aliasen pekar inte längre mot det IP som datacentret finns på.
Så sålänge du inte vet IP`t så är dom "inte online" ...

Men datacentern ÄR online precis som vanligt..
Dom var heller aldrig nere i den omfattning som det såg ut som från början.

MWMedia 2004-01-30 01:18

Citat:

Originally posted by Hennke@Jan 29 2004, 21:34
Det kanske mest omtalade ämnet just nu är om inte Inktomis algoritmer är likadana som Googles algos innan Florida.
Google-folket måste upptäckt att Yahoo närmade sig och kan ha gjort om algoritmerna bara för att just sakens skull, vilket just nu leder till ganska stort missnöje bland de flesta.

Vart har du sett detta egentligen!????

:blink:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson