![]() |
Citat:
Det kan tänkas att det införs en startavgift längre fram när det börjar bli ordentlig trafik i nätverket för att få bort skitansökningar. Aidex: Tack för tankegångarna, förstår också att annonsörerna på TD inte vill lägga ned allt för mycket tid på mindre nätverk. Jag tänker satsa på att erbjuda alla typer av företag annonseringsmöjligheter och successivt bygga upp nätverket. |
Jag förstår mig inte på utrycket "skitansökningar". Redan det är klassa sig själv som b-program.
Det som från början kanske är "skitansökan" kan med tiden innebära att det tillkommer "bra ansökningar" genom att "skitannonsören" blir bättre eller genom rekommendation. |
Tradedoubler som nyligen introducerades på stockholmsbörsen har med sina drygt 27 miljoner aktier ett maknadsvärde på drygt 3.000 Miljoner SEK (111,5:- är senaste avslut). Som sagt - Intressant ide'!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
För att förtydliga, så är i min mening ett affiliate-nätverk som har många skitprogram t.ex. clickxchange.com
|
Citat:
Det som är en fullt tillåten information som skickas ut till ett företag, i pappersform eller i elektronisk form, det ska ni inte skriva ner här som "spam". Det är fullständigt fel uttryck i det sammanhanget. Jag anser att det blir nästan lika fel att uttrycka det så att: "Det är tillåtet att skicka spam till företag". Det är inte spamning att informera andra företag om för dem relevanta tjänster. Det är information. Kalla det inget annat. Att det alltid skulle vara ogillat att få information om för den egna verksamheten relevanta b2b-tjänster tror jag verkligen inte. Vad är det företag ni har, som tycker så? /Bengt |
Det var inte min avsikt att leda tråden off-topic. Spam var ett dåligt valt ord. Som jag skrev så tror jag att det här i alla fall skulle vara ett erbjudande som folk vill ha.
|
det är inte spam med information; däremot om du snor doubles kundregister kan du begå andra brott. Ett företag som gjorde en liknande sak - snodde folks mobilnummer på blocket och skickade reklam-sms fälldes i marknadsdomstolen för inte så länge sedan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson