WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Investera 150,000kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1064892)

Captain Thailand 2015-05-26 04:19

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20509923)
Ett tips om du handlar mycket med domäner är att kolla utanför godaddy, finns många andra liknande där du kan köpa fina namn, alla känner till godaddy så det kan vara svårt att hitta bra namn billigt där.

Jag gillar SEDO:s, Flippas och Freemarkets auktioner bäst. Även DNX.com är ok.

dAEk 2015-05-26 07:04

• Hur definerar du risk?
  • Hur stor risk är du beredd att ta?
  • Hur pass långsiktig är du?
  • Vad har du för avkastningsmål?

Monkboll 2015-05-26 08:35

Riskspridning är väl alltid det bästa och vill du göra mer än 1% om året kan du glömma riskfritt sparande.

https://toborrow.se/sv/ är ett alternativ som är rätt nytt?
Låna till företag. Säkert om du väljer företag med god keditvärdighet... Dock lägre avkastning men betydligt bättre än bankerna..

Ara 2015-05-26 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20509918)
Tror det var i Kanada man kunde köpa eget ATM (bankomat) och hyra plats i shoppingcenter och tjäna på varje uttag.

Hade varit bra med liknande mindre investeringsmöjligheter i Sverige.

För du vill ju betala varje gång du tar ut pengar... Eller just det du vill inte men alla andra vill det.

spexer 2015-05-26 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av Monkboll (Inlägg 20509928)
Riskspridning är väl alltid det bästa och vill du göra mer än 1% om året kan du glömma riskfritt sparande.

toborrow.se/sv/ är ett alternativ som är rätt nytt?
Låna till företag. Säkert om du väljer företag med god keditvärdighet... Dock lägre avkastning men betydligt bättre än bankerna..

Jag har kollat in ToBorrow.se ett tag nu och verkar intressant, någon som har egen erfarenhet av utlåning via dem?

Förstår inte helt vad som händer om det blir tecknat till 500%, vem får då låna ut sina pengar?

dannelito 2015-05-26 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20509933)
Förstår inte helt vad som händer om det blir tecknat till 500%, vem får då låna ut sina pengar?

Förmodligen de som erbjuder den lägsta räntan.

digiArt 2015-05-26 09:55

Det finns en QA:

Citat:

Hur går budgivningen till?
Lägg ett bud med det belopp du vill låna ut och till vilken ränta. Oftast är det flera hundra personer som tillsammans kommer att låna ut pengarna, och det är bara de buden med lägst ränta som kommer att få låna ut pengar till företaget.

Bara jag 2015-05-26 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20509933)
Jag har kollat in ToBorrow.se ett tag nu och verkar intressant, någon som har egen erfarenhet av utlåning via dem?

Vad händer om många bjuder under mig?

När hela lånebeloppet har uppnåtts och auktionen fortsätter kan nya bud komma in. De tvingar då ut tidigare bud med högre ränta. Bara de som erbjuder lägst ränta får vara med och låna ut. Företaget som vill låna pengar behöver inte heller acceptera lånet vid auktionens slut om räntan inte är tillräckligt bra.

spexer 2015-05-26 10:15

Ok, då är jag med känns ju ganska självklart nu när ni säger det.

Så den ränta som anges för de olika bolagen, är bara en riktränta som man satt vid ansökan, eller har jag förstått det fel?

Problemet med denna typ av sida utifrån ett investeringsperspektiv blir väl då i dagsläget, att det finns väldigt många fler som har kapital än vad det finns kreditvärdiga bolag som vill låna vilket driver ner räntan ;)

mavraj 2015-05-26 15:10

www.Tessin.se eller www.Toborrow.se är ju möjliga investeringar. Vet inte hur pass pålitliga tjänsterna är vad gäller avkastning men tycker du skall ringa och höra dig för iaf.

Återkom gärna med update sen när du hittat din offline-nisch!

Lycka till!

PS. ...och där såg jag att tråden hade en andra sida som redan tipsade om Toborrow. Hur som haver, hoppas du hittar vad du söker!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson