Citat:
Ursprungligen postat av fabian
(Inlägg 20508512)
Vi har kontor i Panjim, Goa, Indien. Vi hyr även ut platser till frilansare och jobbar aktivt på att få fart på IT scenen här i Goa.
http://www.outlookindia.com/article/...ow-Lane/293925
Alla som är sugna på att byta ut Sverige mot Indien om än så bara för en kort tid är välkomna att höra av sig!
|
Låter spännande! Spontant känns det som att jag har för lite jobb just nu, men jag hör av mig längre fram. Indien lär man pröva ett par veckor åtminstone!
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
(Inlägg 20508515)
Det blir långtråkigt om du kommer stanna 1 år själv på samma ställe, detta året har jag redan varit i 7 länder och runt 70 hotellnätter.
Mellan 7-14 nätter brukar jag bli uttråkad på samma ställe/land. Och ligga i pool eller i hav blir med segt när man har tillgång till det över 300 dagar per år.
Så något fylla dagarna med krävs för inte bli helt långtråkigt.
|
Skulle kännas skönt att bygga upp sin business igen fast i ett varmare land. Haha, om man kan göra det 300 dagar per år så förstår jag att du inte är sugen på det.. :)
Tänkte mig att ett jobb är ett perfekt sätt för att kanske ha någon att ta en afterwork med och knyta nya kontakter!
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
(Inlägg 20508521)
Smaken är som baken. Jag har bott på Samui i elva år och stormtrivs (även om någon placerade en 80-kilos-bomb i en bil här häromdagen).
MrClick,
Tack för PM, svarar som sagt i morgon.
|
Gör så :) Jag ogillar att sitta på wn i mobilen - därför jag inte svara på det här förrän nu..
Någon annan som har förslag på land/arbete utomlands? :)
|