WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tjänade 200kr/dag tidigare, nu 5 gånger mer trafik men samma inkomst. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063944)

Lindalicious 2015-01-17 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av yakuzaemme (Inlägg 20504999)
Jag vet inte vad Linda föreslår, men det är tvärtom. Lägg krut på en och samma som du gör idag, högre kvalité och annonsörer betalar bättre. Låter som du är otroligt nichad, kanske därför din CPC sjunker - eller så är det "lågsäsong" för just den nichen.

Att sidan inte tjänar mer trots 5ggr fler besökare det får mig att undra om inte adwords annonsören valt att begränsa hur mycket annonsering får ske på ett och samma sida.

Är detta möjligt för annonsören att begränsa så här?

Då var lösningen flera domäner (nya sidor) inom samma marknad.

yakuzaemme 2015-01-17 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20505001)
Att sidan inte tjänar mer trots 5ggr fler besökare det får mig att undra om inte adwords annonsören valt att begränsa hur mycket annonsering får ske på ett och samma sida.

Är detta möjligt för annonsören att begränsa så här?

Då var lösningen felara domäner (nya sidor) inom samma marknad.

Ju fler sidor (konkurrenter om annonser) det finns, ju mer kan annonsörerna sänka CPC. Annonsörer kan sätta en daglig budget, men inte budget per sida.

Lindalicious 2015-01-17 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av yakuzaemme (Inlägg 20505002)
Ju fler sidor (konkurrenter om annonser) det finns, ju mer kan annonsörerna sänka CPC. Annonsörer kan sätta en daglig budget, men inte budget per sida.

ok tack, trodde de kunde sätta budget per sida.

CotopaXi 2015-01-17 03:38

Citat:

Ursprungligen postat av Deffe (Inlägg 20504986)
Min CTR är inte så märkvärdig: 0,6% men den har legat mellan 0,6-0,7 helatiden. CPC verkar minskat däremot.

Jag upplever samma sak i AdSense. Har mångdubblat trafiken på mina sidor, men inkomsterna ökar inte i samma takt eftersom att CPC minskar. Min CPC är ungefär 1/4 av vad den var för 2 år sedan. Undantag var nu i december då den sköt i höjden, förmodligen tack vare ökad konkurrents bland de som vill annonsera.

Yllas 2015-01-17 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av CotopaXi (Inlägg 20505007)
Jag upplever samma sak i AdSense. Har mångdubblat trafiken på mina sidor, men inkomsterna ökar inte i samma takt eftersom att CPC minskar. Min CPC är ungefär 1/4 av vad den var för 2 år sedan. Undantag var nu i december då den sköt i höjden, förmodligen tack vare ökad konkurrents bland de som vill annonsera.

Upplever precis samma jag med.

Några idéer?

CotopaXi 2015-01-17 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20505016)
Upplever precis samma jag med.

Några idéer?

Nej, egentligen inte. Jag tror det är en naturlig utveckling i.o.m att antalet sajter att annonsera på är flera nu än vad det var för 2 år sedan. Därav så får annonsören sin exponering utan att behöva konkurrera med höga CPC i samma utsträckning. Jag tror det kommer fortsätta nedåt sakta men säkert.

Jag har valt att koncentrera mig på att bygga tjänster (SaaS) som folk vill betala för istället för att försöka få in så många besökare på en webbplats som möjligt för att tjäna pengar genom reklam. Viljan att betala för onlinetjänster hos företag (och konsumenter) är större idag än den var för ett par år sedan och trenden kommer förmodligen fortsätta även där.

Carl Zetterberg 2015-01-26 08:39

Det låter som du har mindre relevant trafik idag än tidigare. Är du säker på att den nya trafiken är lika relevant och kommer mot liknande sökord eller landningssidor?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson