WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Jackpott 225 miljoner dollar på powerball lotto nu. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062955)

Dnjeel 2014-09-24 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20499249)
Vad skulle man göra om man plockade hem mer än 1.5 miljarder kronor på lotto?
Själv tror jag att jag skulle börja med att stänga ner facebook-kontot och spärra mobilen.

Jag skulle köpa upp alla uteställen på Östermalm och sen lägga ner dem. :D

phattrance 2014-09-24 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20499275)
Det hade blivit svårt om du vunnit Powerball, eftersom fullt namn och bild på vinnaren alltid publiceras offenligt när man vinner. (det ingår i reglerna). Så vinnare i miljardklassen plockas alltid upp av all nyhetsmedia, TV radio, tidningar, bloggar o.s.v.
Så lycka till att vara anonym om du vinner stort på ett amerikanskt lotto. :-)

Ah ok, men jag tror att jag kan leva med det om jag vinner 1.5 miljarder kronor :)
Hade nog sett till att hyra några livakter också som campar utanför min lägenhet =)

JesperA 2014-09-24 21:32

Jag är så jävla ful så ingen mediakanal skulle vilja ha med mig att göra så rätt lugnt på den fronten.

Men skulle lagt hela beloppet på att utbilda mindre intelligent folk att lära sig att sitt egna svar skall vara UNDER inlägget som man citerar.

WebboT 2014-09-24 22:14

Boskap heter det enligt PW.

Citat:

Ursprungligen postat av JesperA (Inlägg 20499284)
Men skulle lagt hela beloppet på att utbilda mindre intelligent folk att lära sig att sitt egna svar skall vara UNDER inlägget som man citerar.

jayzee 2014-09-24 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499256)
Hej,

Jag skulle ringa Schyman och sedan skulle vi tillsammans bränna allt i en gigantisk tunna utanför Patrikwebs hotellfönster (obs! suite) i Dubai.

Hahaha :D Du har bra humor Jens!

Rbin 2014-09-25 02:11

Skulle nog starta någon typ av mindre hjälporganisation som hjälpte till att bygga upp byar i fattiga delar av världen. Skulle nog inte skänkt så mycket till andra organisationer då man vet att dom tar en stor del av pengarna i egen ficka. Men som sagt en stor del hade gått till behövande människor både i Sverige och världen.

Sedan skulle jag nog köpt en riktigt fin kåk på någon tropisk ö och ett sommarställe på Kanarieöarna. :)

eliasson 2014-09-25 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499256)
Hej,

Jag skulle ringa Schyman och sedan skulle vi tillsammans bränna allt i en gigantisk tunna utanför Patrikwebs hotellfönster (obs! suite) i Dubai.

That made my day :D

tartareandesire 2014-09-25 12:33

Jag hade nog skänkt bort hälften till olika välgörenhetsprojekt (alternativt byggt upp något helt eget över en längre tid), köpt roligheter till nära släktingar, lagt pengar i att utveckla den egna verksamheten och sen sparat resten och levt ungefär som nu :)

Att jag skulle vinna pengar är dock högst osannolikt då jag aldrig köper lotter :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson