![]() |
Bekräftat att ODERLAND suger.
Eh!
Jag har suttit ett par gånger och frågat vissa grejer bara. Om hur ni gör vissa saker manuellt eller om det är automatiskt? Vadå vad säger du nu, stör du dig på det? Då får ni ju säga att support kostar pengar i så fall "för ni slösar på vår tid". Jaha så du menar att jag får rabatt 50% på priserna ni har så då blir det helt plötsligt bättre och därför ska jag skriva det i den här tråden att det är det priset som gäller. Nejdu. "Tja ja 1500kr kostar det, men är du smart nog och förstår att du blir blåst så kan du tjaffsa eller maila oss så sänker vi helt plötsligt med 50%. (Glöm inte att säga det rabatterade priset om du berättar om händelsen till någon annan.) " Vilket skämt! Det ändrar inte på sanningen att ni tar 1500kr för att flytta 4 domännamn och ett webhotellkonto från ett konto till en annan. Är ju egentligen bara faktureringsadressen som ska ändras? Er support suger och det är bekräftat, ni kunde bara ha gett det förslaget men näh.. istället får jag som kund vrida och vända tills jag hittar en lösning. Nu istället har jag valt att flytta över allt till Loopia och sedan flytta tillbaks till er = kunden sparar 1500kr för att byta ägare på kontot (Sjuk fakta: 1500kr motsvarar 1 års kostnad för 4 domäner och 1 paket). Fan vad lack jag blir nu, då ska jag visa fram alla kort så du kanske klarnar till lite. Tänker fan flytta helt och hållet jävla skit support har ni också som klagar på att jag öppnar massa rutor i er chatt när det i själva verket är er chattruta som suger och skickar er återanslutningspopups. Egentligen är det ju ni som suger som inte förstått eller misstänker att det kan vara så. "Nä, det är säkert kunden som vill retas!" Härlig syn på kunder. Sedan om jag minns rätt har jag frågat i chatten varför man inte kan ta bort ett domännamn helt och hållet från ett konto hos er så att man som annan kund kan flytta samma domän in på ett annat konto om man så önskar. Ett till tecken på att ert system suger, inte är det mitt fel. Jag förstår att du också känner dig lite blåst när jag inte valde att betala 1500kr för att flytta från konto till konto hos er och istället valde att flytta till Loopia helt gratis sen tillbaks helt Gratis till ett annat konto hos er igen. :) Slutsats: (Oderland->Loopia->Oderland = Gratis flytt mellan konton) (Oderland->Oderland = 1500kr för flytt mellan konton) Nu vet du väl hur det känns att bli blåst? -------------------- EDIT: >Den där gojjan om att jag vägrar förstå kan du ju lägga på din chattruta så att den funkar ifall det är något jag undvikit att svara på så har jag inte sett det. Men det kanske er support inte förstår. >Svar på dit snack om att ompekning inte går fortare om man betalar: Här antar jag att du pratar om när jag frågade på chatten ifall det skulle gått fortare om man betalade med ompekning av domännamn. Anledningen till att jag frågade var för att jag trodde jag väntade på en DNS pekning manuellt från er sida, men så var inte fallet. Förklara istället för att klaga på kunden och vem fan klagar på en kund som missförstår! Pinsamt ju! (OBS! Måste dra Jan Erik på supporten åt sidan då han åtminstone hjälpte!) EDIT2: Jag vill undvika svara i denna tråd då jag har bättre grejer för mig. |
Om en .se-domän ska byta ägare på riktigt, alltså inte bara flyttas mellan webbhotellkonton och registrarer så krävs det viss manuell hantering så vitt jag vet. Nuvarande ägare får underteckna en blankett för domänöverlåtelse och skicka in den till aktuell registrar. Loopia tar 79 kr exkl. moms per överlåtelseärende, inte per domän. Hos vissa registrarer verkar det vara helt utan kostnad.
Visst skulle man kunna flytta in ett gäng domäner till en registrar där det är kostnadsfritt att göra överlåtelse och när det är klart flytta ut domänerna innan det är dags att förnya, känns kanske lite fult att göra så dock. Oderland tar 300 kr exkl. moms per domän och gäller det många domäner som samtidigt ska byta ägarskap mellan två parter känns det väl saftigt jämfört med alternativen. Har du t ex ett femtiotal domäner som privatperson och vill att ditt aktiebolag ska ta över innehavet så sparar du runt 15 papp på att göra det hos t ex Loopia istället för hos Oderland. |
Jag kör med mina partners Loopia och jag tycker att de funkar bra. Det ända jag saknar just nu är ssh access. Får köra ftp mount så länge.
Jag skulle iallafall hålla mig till ett av de stora webhotellen. Bara att hojta till om ni skulle behöva hjälp med drift ;) |
Citat:
|
Jag bytade ägare på 2 domännamn hos Citynetwork. Gick otroligt smidigt och kostade 0 kr. Jag gillade skarpt att man kunde skicka in blanketten med e-post. Fick svar efter 10 min att allt var fixat! Båda ägarna har konto hos Citynetwork.
|
dannelito: Ja, precis! Det är lite wierdo det där! :P Men men, skit samma.
Ska titta lite mer på vad för kontrollpanel man får sedan blir det någon av dessa: Ballou, Levonline, FS-data eller space2u. Vilket skulle du valt? Tack. mvh |
Citat:
|
Jag tycker du beter dig som en idi*t.
De har inte på något sätt stuckit under stolen med att de tar ut en avgift på 300kr eller? Vad är problemet med att förstå det? Det är fri prissättning för ett företag och det är även fritt för dig och välja leverantör. Att smutskasta de för att de har en prissättning som inte passar dig tycker jag är lågt. Varför kan du inte värdera deras arbete? Ett företag behöver tjäna pengar för att kunna leverera kvalite, svårare än så är det inte! Sluta smutskasta Oderland nu bara för att du inte lärt dig läsa och väx upp och erkänn att du gjort ett misstag. Citat:
|
Yllas: Jag har ingen kommentar till dig. :)
|
Om jag vore din kund så skulle jag lämna dig direkt när du uttrycker dig på det här viset. Kan vara värt att tänka på framöver oavsett var du placerar dina domäner :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson