WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062780)

Westman 2014-09-07 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20497761)
De vanliga typiska antidemokratiska åsikterna man läser på Facebook från folk på vänsterkanten... Jag tycker det är viktigare att man får rösta på vad man vill än att förespråka en diktatur där alla röstar "rätt" (rött?). Men det kanske bara är jag..

Jaha så högerkanten är demokratisk? Nä du, den köper jag inte. Ytterkanterna är lika illa, bara i olika färg.

tartareandesire 2014-09-07 17:10

Citat:

De vanliga typiska antidemokratiska åsikterna man läser på Facebook från folk på vänsterkanten... Jag tycker det är viktigare att man får rösta på vad man vill än att förespråka en diktatur där alla röstar "rätt" (rött?). Men det kanske bara är jag..

Öh, på vilket sätt skulle det vara antidemokratiskt att välja umgänge? Är det antidemokratiskt att inte vilja vara vän med mördare och våldtäktsmän också? Väx upp.

Captain Thailand 2014-09-07 17:18

Hej,

Över 40% för SD och 0% för S i skrivande stund. Det var rätt oväntat tycker jag.

Clarence 2014-09-07 17:23

Citat:

Vissa tycker att man ska dra gränsen vid fysiskt våld; andra anser att det det inte behöver gå till fysiskt våld men ändå kan hota humanismen. Är det ena mer antidemokratiskt än det andra? Jag tycker din invändning låter mer brun än blå.

glastron 2014-09-07 18:10

Citat:

Ja, väldigt många pk-ister som är avundsjuka på Nordkorea.

Adestro 2014-09-07 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20497756)
så länge det inte är SD (eller något parti ännu längre ut på den bruna kanten).

Ute på den andra kanten då? Det är mer okej?

(nej, röstade inte på SD)

Lidback85 2014-09-07 18:19

Röstar blankt (fanns inte som alternativ i pollen) i vanlig ordning.
Politik tar fram djävulen hos folk.

Gustav 2014-09-07 18:32

Tartar, nu får du försöka att tygla föraktet tills det att omröstningen är över. Det är meningen att folk ska kunna rösta, utan att känna sig hotade av forumets moderatorer.

Det är inte odemokratiskt att välja sina vänner. Men det är odemokratiskt att i egenskap av moderator försöka påverka hur medlemmar röstar (hur betydelselös omröstningen än må vara). Om du inte försöker påverka hur folk röstar, så vet jag inte vad du gör? Då skulle jag säga att du enbart trollar, utan syfte.

Att inte kunna vara kompis med en person som har motsatta politiska och/eller religiösa åsikter, är förövrigt inte normalt. Har du hört talas om obetingad kärlek som inte är villkorad? Det är en förutsättning för att överhuvudtaget kunna skapa nära och varaktiga relationer till andra människor.

Alex 2014-09-07 18:45

Jag röstar ganska naturligt åt det blå hållet, på vilket parti har jag inte bestämt mig för ännu (i den här pollen valde jag moderaterna), men för den sakens skull betyder det inte att jag inte är för jämnställdhet och bra humanistiska ideologier.

Lindalicious 2014-09-07 18:47

Alla som vill ha bidrag och leva på skattebetalarna utan att behöva göra rätt för sig (jobba) röstar på S...

Jag kommer att rösta på M tjänar ingenting på det själv, men det är bra för Sveriges framtid att företagarna får det bra.
Företag = Jobb

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson