WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Går ej att vitlista avsändare hos CN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062370)

johan1234 2014-07-26 17:16

Vill bara tillägga att vi självklart jobbar med detta proaktivt och tar in information om ett legitimt mail faktiskt fastnar. Vi hamnade i en liten tuff situation med spamcop och var helt enkelt tvugna att göra än bättre i från oss. Vid något tillfälle har vi då gått över gränsen och legitima mail har uppenbarligen kunnat fastna. Det handlar självklart om väldigt få i relation till vad vi skickar - men det räcker att ett legitimt mail fastnar så är det ju kris för den personen. Balansgång som alltid.

altruixm - skulle det hända igen - tveka inte att skicka oss mailet så garanterar jag att vi tweakar vidare för att hitta den perfekta balansen.

Hoppas ni alla har en underbar sommar!

laststory 2014-07-28 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20495295)
Vill bara tillägga att vi självklart jobbar med detta proaktivt och tar in information om ett legitimt mail faktiskt fastnar. Vi hamnade i en liten tuff situation med spamcop och var helt enkelt tvugna att göra än bättre i från oss. Vid något tillfälle har vi då gått över gränsen och legitima mail har uppenbarligen kunnat fastna. Det handlar självklart om väldigt få i relation till vad vi skickar - men det räcker att ett legitimt mail fastnar så är det ju kris för den personen. Balansgång som alltid.

altruixm - skulle det hända igen - tveka inte att skicka oss mailet så garanterar jag att vi tweakar vidare för att hitta den perfekta balansen.

Hoppas ni alla har en underbar sommar!

Gäller erbjudandet om hjälp oss andra också? :)

Väntat över en vecka nu på hjälp eftersom ert spamfilter blockerar legitima mejl via Opencart.

johan1234 2014-07-28 14:50

Absolut. Vi har mailköer tyvärr då vi har haft lite av en "perfekt storm" med problem med vår kontrollpanel samtidigt som semestrar har slagit in. Vi har plockat in en hel del folk från deras semestrar men har ändå inte lyckats hålla våra mål om svarstider här i Juli...

KristianE 2014-07-28 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20495353)
Absolut. Vi har mailköer tyvärr då vi har haft lite av en "perfekt storm" med problem med vår kontrollpanel samtidigt som semestrar har slagit in. Vi har plockat in en hel del folk från deras semestrar men har ändå inte lyckats hålla våra mål om svarstider här i Juli...

Ett tips till nästa år kan vara att ha förändringsstopp Juni-Augusti som de flesta storföretag har.

AndersN 2014-08-05 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20495353)

Alltså jag gillar verkligen inte att ta detta publikt men känner att jag måste skriva av mig.

Jag har full förståelse för att det är semestertider m.m och jag känner väl till problemen kring Atomias KP och arbetet kring den då jag själv vart drabbad av det för några veckor sedan och mitt konto blev nedgraderat rakt av, detta löstes dock smidigt med hjälp av Johan C och några andra.

Men nu..
Skickade in ett supportärende den 31/7.
Har idag den 5/8 FORTFARANDE inte fått ett 1:a svar (förutom det autoskapade mail som man får direkt med ärende nr) från supporten. Loggar in i deras supportsystem och det är fortfarande unassigned. 5 dagar utan en 1:a kontakt, okej det har vart 1 helg med, men fortfarande 3 arbetsdagar...

Känns inte okej... :(

gotserved 2014-08-06 10:39

Skit företag, går inte att säga något annat.

ZynX 2014-08-06 10:44

Ja Atomia har blivit riktigt dåligt på sistone, haft ett par domäner hos citynetwork som är omöjliga att styra så valde att flytta dom för en tid sedan.

Nu har ju crystone även börjat migrera över till Atomia så som Binero och Citynetwork redan kör.

Webbhotell som jag vet om idag som inte har atomia är :

VirtualCenter.se
egensajt.se
oderland.se
surftown.se
fsdata.se

Sedan finns de säkert fler men dessa är de jag kommer att tänka på just nu.

Binero 2014-08-06 13:08

Atomia är inte perfekt, men har definitivt blivit bättre det senaste halvåret. Om webbhotellet i fråga dessutom har ett riktigt bra spamfilter och grym support är Atomias kontrollpanel inte ett dåligt alternativ.

MVH
Christer

johan1234 2014-08-06 16:56

AndersN - nej absolut inte ok. Önskar jag kan säga något mer än att problemen vi har haft har skapat extra långa köer i mailen under Juli och jag hoppas att vi betar av det här nu när vi är större styrka igen.

gotserved - bara nyfiken - du har bara sagt illa saker om oss - vare sig vi ha haft problem eller ej. Varför denna ilska mot oss?

När det gäller Atomia så går det åt rätt håll. Jag förstår att det låter väldigt motsägande med tanke på senaste månadens problem vi har haft. Men det är, i mina ögon, en isolerad uppgradering som gått väldigt fel. Generellt sett tror jag vi kommer få så både bättre funktionalitet och bättre kvalitet. Onekligen har vi lite att tänka på innan nästa uppgradering för denna kan man bara klassa som katastrofal. Även om vi har fler saker att rätta så har vi kommit långt och jag räknar med att det mesta är löst här i augusti.

Säger tack för det tålamodet de flesta har visat när vi har gått igenom denna uppgraderingen.

Tack.

AndersN 2014-08-06 20:06

Alltså jag har eg. inte nått emot CN, dessutom är deras support djävligt vass när man väl kommer förbi 1:st-line, problemet är att man ofta fastnar där och bollas mellan olika personer på 1st line.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson