![]() |
Nu ska det återigen gå att använda sidan. Det var en del problem med vissa av whois tjänsterna jag använde, så har därför bytt ut dem. Jag tar gärna feedback om whois uppslagen är felaktiga.
Jag kan däremot redan nu säga att det är möjligt att det blir fel för .ORG ibland, eftersom de har en väldigt konservativ rate limit. Captain Thailand Tack för feedbacken! Rolig idé med att byte ut bakgrundsbilder. Ska definitivt implementeras. Angående domänen: Köpte confirm.io innan tjänsten fanns, så kan förklara en hel del varför domännamnet inte är optimalt :p BarateaU, Jesper, Ingo Prova gärna om tjänsten fungerar för er nu. Jag vet däremot att sidan är långt ifrån perfekt i mobilen. Det står på att-göra listan. x264 Har åtgärdat en del av punkterna som du nämnde. Fler kommer! |
Tycker det är en riktigt bra ide men ni har en bit kvar för att få 5 kokosnötter, har lite högre krav ;)
Söktiden som har nämns tidigare måste bli mycket bättre. Kan också meddela att förtillfället samtliga org domäner lediga enligt hemsidan. |
Nu verkar den visa korrekta uppgifter. Dock så stämmer inte "Monthly search volume". Jag antar att den visar för hela världen men det skulle vara nice om det gick att ändra så att man kanske kan välja ett specifikt land. Tex: "Monthly search volume: Sweden". Annars är detta en tjänst som är riktigt bra och som har en stor potential!
Edit: .ORG visades lediga på alla alternativ. |
Tack för feedbacken!
Jag har nu lyckats göra tjänsten betydligt snabbare. Lyckades med att göra detta genom att köra upp till 15 stycken parallella whois uppslag. Testa gärna igen för att se vad ni tycker: https://confirm.io/ Ingo Vad krävs för att få fem av fem kokosnötter från ditt håll? :) Jesper Ribacka Kul att du tycker att det är en bra tjänst! Jag ska undersöka huruvida monthly search volume är helt korrekt, eller om jag behöver manipulera datan på något vis. Det kommer nämligen från en tredje part. x264 Är tjänsten tillräckligt snabb nu, eller har du några andra synpunkter på delar av tjänsten jag ska försöka optimera? Jag vet att det är fortfarande problem med .ORG, och att sidan är långt ifrån mobilanpassad. Jag håller på att försöka åtgärda detta, och även de andra synpunkterna punkterna som har blivit nämnda i tråden. Återigen, uppskattar verkligen all feedback. Förhoppningsvis ser ni även att jag lyssnar på feedbacken och åtgärdar problemen ni nämner. |
Grym tjänst!
Har en önskan för 5/5 från min sida, kunna köra idn och utan idn i samma sökning. Dvs, skriver man "domän sök" Så skulle jag vilja se både domansok.toppdomän och domänsök.toppdomän. Grym tjänst hur som! :) |
Lite väl seg. Whois för 30 domäner borde gå på en halv sekund max.
undefined.com,.net och .org är ledig enligt mitt resultat .. :) Och .org visas alltid som ledig? |
Jimmit
Tack, det uppskattas verkligen! Tycker att det var ett väldigt bra förslag, och det lägger jag till på att-göra-listan. Clarence Det finns helt klart mycket som går att förbättra med hastigheten. Håller just nu på att kolla upp så att jag gör DNS uppslag mot domänerna istället för whois uppslag. Det kommer att öka hastigheten betydligt, och göra så att .ORG blir korrekt. Captain Thailand Lagt till flera bakgrundsbilder nu! :) |
captaindoe:
Ingo Vad krävs för att få fem av fem kokosnötter från ditt håll? Då krävs följande: -En väl fungerande websida, även för mobilen. -Att lediga domäner verkligen är lediga. Detta gäller inte bara org, utan samtliga domäner har jag upptäckt. -Att ni har dagsaktuella priser för domäner. Exempelvis så är inte FS Data billigast för tillfället av nu domäner och inte City Network med com domäner. -Att den blir snabbare på att söka. Slutsats, klart en bra idé som behöver jobbas en del på. |
Citat:
Fortfarande en bit kvar vad gäller hastigheten totalt; men blev inte lika jobbigt att vänta att man faktiskt ser vilka domäner som laddar för tillfället. Så det var väldigt positivt och mitt fönster upplevdes inte som att det hade frusit längre. Fortfarande är inte footern fäst till botten av sidan, men det är väl kanske inte prio 1. "We can not find any keywords related to that keyword/phrase. Please try a different keyword or phrase." i en röd ruta vad bra :) Gör så att man kan stänga den genom att trycka på ett kryss alternativt klicka på Search again och så kommer en ny sökruta. Fantastiskt mycket snabbare nu när man söker på samma fras en gång till; t.ex. film om man återkommer då. Men nu fastnade den på 65% och det står: Error under TLDs-kolumnen. Tycker att man missar texten i headern ibland, och då tipsar jag om: http://s.pikabu.ru/images/big_size_c...8831036718.jpg Men det har blivit bättre helt klart :) |
Nu har jag gjort en hel del ändringar i hur sidan fungerar.
Citat:
Citat:
Domänuppslagen borde vara betydligt snabbare, och ha bättre precision nu. Säg till om du fortfarande hittar fel! Priserna läses av automatiskt varje dag, men tyvärr så verkar inte registrarerna uppdatera sina prislisor när de har kampanjer. Jag har således tagit bort prisinformation tills dess att jag kan komma med en bättre lösning. Citat:
'Search again' kommer att bli en dynamiskt sökfält inom någon dag :) Har däremot lagt till en 'sökikon' för varje resultat, så att det snabbt ska gå att söka på relaterade termer. Jag lekte även runt med CSS outline, men tyckte inte det blev särskilt bra. Jag kommer att sänka ljusnivån på bakgrundsbilderna istället - men tack för förslaget! Det går även nu att öka antal resultat genom att gilla sidan på Google+/Twitter/Facebook ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson