![]() |
Om jag skulle haft dessa mailadresser skulle det stå mellan dessa två alternativ för att tjäna pengar:
1. Skicka egna affiliatemail där pengarna går direkt från affiliate till mig. 2. Sälja möjligheten att få göra utskick till mailadresserna (ej sälja mailadresserna utan bara utskicken.). I slutändan skulle jag välja alternativ 2, känns mer långsiktigt (visserligen mer arbete också.). Om du ute efter snabba pengar och inget mer efter det skulle jag köra slut på mailadresserna med alternativ 1. Min inspiration inom denna bransch är absolut http://www.adlantic.se (som kör på alternativ 2.). Lycka till Webjake! |
Hej Webjake,
Ganska intressant trad sa tanke dela mina erfarenheter lite genom att forska svara pa dina fragor (vill bara påpeka att jag haller med on alla komentarer av att man inte ska spama eller skicka Graymail) 1) Hur du kan tjana pengar beror helt pa hur nichade dina "kunder" ar och vilken typ av forvantiningar dom har av dig, tex om dom anser att du ar en expert pa banklan for huskop sa skulle du kuna ha ett partnerskap men ett par banker och ge värdefulla rad for huslan, men frekvensen du skickar mail kan da inte vara mer en ett eller 2 ggr i manaden, a andra sidan om du ar en expert for borchen sa kan du kommunicera mer frekvent, det som ar viktig ar att get värdefull information och med ratt frekvens. (och folj upp med dina stats for att validera och testa) 2) Skulle inte rekommendera det eftersom det ger inte mycket mervärde for någon annan en dig, a andra sidan e nichen och forvantingarna nar dom gav dig ratten att kontakta dom igen att fa erbjudanden sa "kan" det fungera (Groupon) 3) Statstiken beror valdig mycket pa nichen, kan skicka tusentals olika statistiker som ger det otroligt lite värdefull information, det som ar vart att tanka pa e att mata vad som ar viktigt for dig och vad du vill astakomma. Om du kan dela med dig mer information om vad dom olika nischerna ar sa kanske folk kan ge dig mer specifika rad :) |
Tack Bansagi och dykarn för er input. Bra synpunkter verkligen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson