Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
(Inlägg 20483848)
Det där med redundans...
Allt går inte att replikera och jag är övertygad om att inte alla webbplatser eller ens delar av dessa kan motivera den högre kostnaden som redundans medför. Handen på hjärtat, att inte kunna se när nästa lokalbuss går på sin mobil är besvärligt, ännu besvärligare att informationsskyltarna visar fel men knappast livsavgörande för tillräckligt många användare.
|
Jag vet få saker som inte går att replikera alt. spegla, om det så är i statisk version (varnish externt?!). Att öht inte kunna få information från såpass stora organisationer som SJ och SL är katastrofalt, jag är osäker på hur det regleras i avtal och lagar, men Force majeure gäller nog inte ivf.
Att ha backup-site och incidentsplan är knappast en dålig idé. Finns ju sååå många bra och billiga lösningar för detta.
Låt oss dra senariot över att någon helt enkelt inte kom hem under nyårsnatten p.g.a. detta i kombination med t.ex. inställda bussar eller dylika - utan möjlighet att få reda på korrekt information, med slutresultat att personen frös ihjäl hade ju kanske inte varit så bra...
Jag var själv med om strul p.g.a. detta då flertalet i mitt umgänge inte kunde ta sig hem förens morgonen efter då det helt enkelt inte gick att få reda på OM pendeltåget gick öht - det var ju trots allt specialtider och vissa inställda tåg/tider p.g.a. nyår. Lyckligtvis frös ingen ihjäl då dom stannade kvar alt. tog taxi...
Skamlöst imo.
Detta är ju dessutom lite lustigt samtidigt...
http://www.evry.se/career/jobs/?jobid=1107567 - Tror det kanske behövs......
|