WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Paypal är ett skämt. Vi förlorade pengarna och produkterna. INGET SÄLJARSKYDD! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1059818)

MusikMixen 2013-11-15 13:32

Lite intressant..
Bor kunden i Sverige? Du säljer i Sverige?
Vad har kunden gett för förklaring till Paypal eftersom de bevislig tror på honom och ger pengarna tillbaka.

Paypal har fortfarande mina runt 10 000 kr som de helt plötsligt bara låste.
Ser jag en butik som använder paypal som betalmedel söker jag upp en annan, om de så är några kronor dyrare. Aldrig mer paypal..

yakuzaemme 2013-11-15 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20481141)
Lite intressant..
Vad har kunden gett för förklaring till Paypal eftersom de bevislig tror på honom och ger pengarna tillbaka.

Ser jag en butik som använder paypal som betalmedel söker jag upp en annan, om de så är några kronor dyrare. Aldrig mer paypal..

Varit med om liknande. Drygt 14.000 som blev låsta över ingenting, och allt hade åkt tillbaka till en gammal kund som för tillfället var bortrest en längre period och kunde därmed inte ge PayPal intyg om att adressen stämmer, bild på körkort m.m så de var låsta ett bra tag..

Ogillar PayPal jag med.

KristianE 2013-11-16 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20481137)
Sådär. Nu är personen anmäld. Googlar jag hans namn får jag fram massa MC-supporterklubbar typ. Väldigt skum person.

Seriöst. Om det inte handlar om mycket pengar - droppa ärendet. Du vill inte ha 10 hojar
som står och brummar utanför din brevlåda.. Jag vet inte hur gammal du är eller var du bor
- men här i Götet ska man fan inte beblanda sig med de olika gängen. Folk har fått problem för mindre..

epik 2013-11-16 16:36

Försöker undvika PayPal så mycket jag kan. Finns även http://www.paypalsucks.com/ med ca 60K gillare, vilket inte är lite :)

Lancelot 2013-11-25 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20481141)
Lite intressant..

Ursäkta sent svar!

yes, säljer i Sverige och kunden bor i Sverige.

Lancelot 2013-11-25 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av yakuzaemme (Inlägg 20481144)
Varit med om liknande. Drygt 14.000 som blev låsta över ingenting, och allt hade åkt tillbaka till en gammal kund som för tillfället var bortrest en längre period och kunde därmed inte ge PayPal intyg om att adressen stämmer, bild på körkort m.m så de var låsta ett bra tag..

Ogillar PayPal jag med.

Tyvärr väldigt vanligt förekommande med Paypal, lika bra att köra på alternativ som payson, certitrade etc.

Lancelot 2013-11-25 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20481199)
Seriöst. Om det inte handlar om mycket pengar - droppa ärendet. Du vill inte ha 10 hojar
som står och brummar utanför din brevlåda.. Jag vet inte hur gammal du är eller var du bor
- men här i Götet ska man fan inte beblanda sig med de olika gängen. Folk har fått problem för mindre..

Jag förstår din tanke, och tackar dig för din omtanke. Just nu bor jag centralt i Stan, men jag växte upp ett rätt "farligt" område i Skåne och är inte ett dugg rädd för dessa "mc gäng". Dessa individer är och var förlorare som aldrig åstadkommit något i skolan och var otroligt utstötta. När de sedan blir äldre så ville de bli något och därav började bära skinnväst och leka "sons of anarchy". Dem får gärna brumma utanför min dörr. ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson