![]() |
Hmm, men man kan inte be om en offert och själv hitta på tidsåtgång utifrån hur snabbt man själv gör det och sedan räkna ut timpriset? Isåfall betalar jag alltid 100.000 i timmen för jag är bäst på allt och snabbast. Dock outsourcar jag av en anledning... hmm? ;)
Webbdesigner tar inte 4000kr i timmen. |
Baserat på vår beräkning och övriga företags beräkningar var detta tidsåtgången
De kanske skulle behöva 4 gånger så mycket tid och tar 1000 kronor i timmen. Vad vet jag? Jag uppskattar konversationen vi har men du är inte insatt i hur det gått till och då är dina larviga komnentarer bara överflödiga |
Du behöver inte bli irriterad för att jag ifrågasätter faktafel? Du påstod att de tog 4000 kr i timmen, vilket uppenbarligen inte stämde.
Sen har du ju massa bra och billigare designers du är nöjd med eller fått offert från tidigare, men som uppenbarligen inte fungerar i detta caset. Alltså tyder det på specialbehov eller kanske att det är mer bråttom än tidigare, eller vad vet jag. Dock hade det blivit lättare att ge dig tips om du förklarade din budget och vad som ska göras och vad kraven är. |
Tack ztream, Julianwb och tartareandesire! Skall framföra detta till Max och Hampus! :)
Titusbramble, jag vet inte vad det är för projekt det gäller, men vi har aldrig övervägt att ta ett jobb på 10-12 timmar. För mycket tid går åt för att styra upp ett sådant projekt för att det skall vara värt att ta det. Vi riktar in oss på större mer långsiktiga projekt. Vi gör inte anpassningar av befintliga teman eller liknande utan bygger unik design från grunden. Jag har aldrig skickat en offert med ett timpris på 4000 kronor, men jag har berättat att man bör räkna med en minimumbudget på minst 35-40 tusen kronor för en enklare hemsida, kanske har det blivit någon form av missförstånd? Vi gör ruskigt bra saker, och det tar vi betalt för. Dock inga fantasipriser. |
Citat:
Kreativt arbete under hård tidspress blir oftast inte så bra som man vill. Man behöver oftast iterera sin design åtminstone ett par gånger innan man får till det. Jag har dock ingen personlig erfarenhet av Webbdesigner.se så jag vet inte hur de tänker. Men det här är vad jag tror. Edit: Ah, de hann före själva :) |
Det var inte du som gav offert utan Anneli. Det var ingen hel site utan ett mindre jobb.
Jag gissar att det är just därför vi fick en sådan offert, det var för litet för att vara intressant för er och ni satte ert pris helt enkelt enligt den normala tariffen på 35.000 - 40.000, även om nu jobbet var avsevärt mycket mindre. Nej, ni skickade inte nån offert med 4000 i timpris, men omfattningen på jobbet gjorde att 6 av de 7 företagens uppskattning blev 10 - 15 timmar, ni var det 7e företaget. 10 - 15 timmar ger ju ett timpris på 4000 kronor ca. Sen kanske ni har ett annat timpris, det hoppas jag, men fakta är att 6 av 7 gav ett visst antal timmar och då utgår jag från att majoriteten vet vad de pratar om. Det framgår som om jag/mitt företag är snålt och bara vill betala lite för jobb gjorda. Så är det långt ifrån. Vi kan inte anlita dussin-designers eftersom det i så fall inte skulle motsvara vår egen nivå. Men priset vi fick för detta projekt, som dessutom var ett jobb vi gjorde som goodwill för en social organisation, har fått oss att utesluta er från potentiella designers. Det hade varit bättre om ni direkt bara tackat nej Det är trist att det blev så, för ni är verkligen duktiga Citat:
|
Citat:
|
Jag vet precis hur det fungerar, jag är inte ny inom detta. Det handlar för mig om principer. Är man inte intresserad av ett jobb, då säger man nej, man ger inte ett överpris för att tvinga fram ett nej från kunden. Speciellt inte när det handlar om ett socialt projekt.
I detta fallet hade jag återkommit till dem om det skötts på ett bättre sätt med ett artigt nej. Framtida jobb som skulle göras hade motiverat ett högre pris då mina kunder och mitt företag har en helt annan budget. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson