![]() |
Citat:
Personligen tror jag alltid primary ccTLD akronymet kommer vara 100ggr starkare än LL.nu. Däremot finns det ju många fall där bolag har samma akronym, då är säkert folk villiga att betala upp för .NU-varianten. Finns många roliga exempel på upptagna akronymdomäner, Annika Falkengren's lilla bank är min favorit (www.seb.com) :) |
Citat:
Väldigt konstigt val måste jag säga. Jag kände inte alls igen vilket företag det handlade om när jag gick in på sidan och där ju ändå Ernst & Young ett extremt väletablerat och välkänt företag/varumärke. Enda stället det står Ernst & Young på är är längst nere i footern och det hittar man ju inte om man verkligen inte letar efter det. Jag gav upp och använde Ctrl+F efter att jag visste vilket företag det handlade om. Mycket märkligt. |
Citat:
|
Citat:
Men ja, då var EY ett dåligt exempel, men det finns många fler som använder ett kortare domännamn trots längre varumärke. |
Citat:
Nu var det ett tag sedan jag var student, men borde de inte presentera sig som Ernst & Young på sina studentsidor om det är det namnet de använder? Genomgående över hel sidan presenterar de sig själva som EY. Jag har spenderat minst 5 minuter på sidan utan att jag hittat en enda förekomst av "Ernst & Young" förutom i footern. Jag tycker det är minst sagt är väldigt anmärkningsvärt och konstigt, speciellt om de använder "Ernst & Young" i andra medier. Att vara konsekvent i sin branding är ju A och O. |
Citat:
Att franska "Groupe SEB" med 24 927 anställda (Källa:wiki) är innehavare av "seb.com" istället för svenska "SEB Group" med 16 925 anställda (Källa: wiki). Jag finner det inte det minsta märkligt eller för den delen lustigt och uppskattar även att "Groupe SEB" internationellt sett har stor igenkänning hos allmänheten med varumärken som Krups, Moulinex, Rowenta, och Tefal. |
Citat:
|
Citat:
Med det sagt menar jag dock inte att jag tycker banken ska ha rätt till domänen, det är ju det här som är det fina med marknadsekonomi. Det är snarare lite oturligt/olustigt att VÄLDIGT stora företag inte kan komma över sin .com adress. Det har med största sannolikhet gjorts ganska så tappra uppköpsförsök... |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson