WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bineros fakturor (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1058883)

Jesper Ribacka 2013-09-12 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av jake (Inlägg 20477142)
Känns igen från http://www.bineror.se

hehe orka göra en sån sida

Andreas Bard 2013-09-12 17:53

Jag vet många som har problem med Bineros system och det har varit så i många år. Vi är drabbade. Problemet verkar dels ligga i att Binero inte tar bort domännamn från en kunds kontrollpanel när den inte förnyas, byter ägare eller flyttas till en annan registrar. Detta medför att när du sedan köper domänen och lägger till den på ditt konto så går fakturan till den gamla kunden, som så klart inte betalar den. Det går då heller inte att lägga till domänen som webbplats eller att komma åt att ändra DNS på grund av detta.

Vi har haft flera domännamn som deaktiverats på grund av detta, och Binero har till och med snapbackat domännamn och gett tillbaka. Så det är ett problem. Visst har man ett ansvar själv att hålla koll, och vi har verktyg om håller koll men när man även fast man hanterar tusentals domännamn så vill man ju kunna lita på att registraren gör det man betalar dem för. Tydligen har deras migrering till nya servrar och system också gjort att domännamn inte följt med i migreringen och därför inte förnyats.

Och senaste denna månad fick jag en faktura på domännamn jag inte äger längre. Jag hoppas att den nya ägaren har koll och får dem förnyade ändå. Och det går nte en enda vecka utan att jag hör någon som har liknande problem.

Det jag vill ha av Binero är att de faktiskt gör något åt detta. För det enda jag fått, varje gång det har varit problem är "det beror på ***'" och "vårt system är inte byggt för att hantera kunder med så många domännamn". Jag har mailhistorik från supporten från flera år tillbaka med samma problem. Vad har gjorts för att få bort problemet?

daniel_ 2013-09-13 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20477130)
Daniel, jag har verkligen inte dumförklarat dig. Jag konstaterade bara att det måste blivit ett missförstånd eftersom den faktura du sa var 1500 kr för hög faktiskt var rätt.

Övriga fel du hänvisar till kan jag inte säga så mycket om, då jag inte kunnat hitta dem i vår ärendehanteringssystem.

Visst har det hänt att vissa kunder drabbats av problem med fakturering, problem vi löst när de dykt upp. Det är naturligtvis inte okej på något sätt och vi jobbar med vår leverantör för att få till en förbättring.

MVH
Christer

Nej Christer, den var inte rätt. Jag orkar bara inte ta det vidare.. Är hyfsat trött på er i dagsläget.

Ni har haft problem så länge jag kan minnas och jag har tyvärr varit kund sedan 2007 vill jag minnas.

Citat:

Jag tror ju knappast Daniel ljuger men det är inga omfattande problem då det uppenbarligen bara drabbar ett fåtal kunder. En allmän varning är lite överdrivet tycker jag - i så fall bör den gälla i princip vad man än gör på vilket webbhotell det än gäller.
Som du kan se så bekräftar både Binero och flera andra kunder att problemen existerar. Det är inga små problem bara för att det inte drabbar alla, men det är väldigt allvarliga problem som dessutom ALDRIG åtgärdas av Binero och därför är en varning passande.

Kay 2013-09-14 12:39

Jag får också fakturor på domännamn som bytt ägare och även där Binero inte längre står som registrar, så visst finns det ett problem likt det Daniel säger.

AndersN 2013-09-14 14:47

Även jag har fått ett flertal fakturor på domäner som Binero inte vart registar för på flera år.

Anders Larsson 2013-09-14 17:18

Jag har fått fakturor på domäner som jag inte längre äger, på domäner som inte längre är registrerade, på fakturor som jag äger men som hanteras av annan registrar. Som om inte det är skrattretande nog har de missat att fakturera domäner som jag ägde och som de hanterade. Upptäckte det dock manuellt så det löste sig.

Då har jag inte varit kund hos Binero på flera år nu, så problemen har funnits länge. De har dock, alltid, varit väldigt servicemedvetna och gjort allt för att ställa allting till rätta.

jake 2013-09-15 17:09

Fick nyss en påminelsefaktura för en faktura från binero med 28 domännamn d.v.s. ca 2500kr.
När jag kontrollerade hade ingen av dem binero som registrar.

Undrar just hur mycket jag har betalat fel till binero tidigare utifrån deras bluffakturor då jag tidigare inte har kollat upp systematiskt att binero verkligen är registrar.

daniel_ 2013-09-15 20:26

Ja, det är rent överjävligt hos Binero. Jag trodde inte att det var så många som var drabbade dock..

Jag sitter just nu med en faktura som är felaktig. Den utskickade fakturan skiljer sig från den som är i systemet så den jag har betalt har inte gått mot den fakturan som finns i deras system vilket gör att den står som obetald.

Domännamnen i fakturan har nu gått ut (expired) och den enda svaret man får från Binero i 2 veckors tid är "Vi behandlar ert ärende".

Då kanske du tänker; Varför betalar du inte fakturan i systemet med kort för att säkra domännamnen? Jo, för att jag kan inte betala med kort hos Binero längre då de inte stödjer kortbetalning utan Verified by VISA aktiverad. Detta kan man dock inte aktivera på företagskort på Swedbank och alla andra leverantörer accepterar kort utan detta tillägg..

Titusbramble 2013-09-16 08:30

Som jag skrev i ett annat inlägg:

Var går gränsen för kriminalitet när de inte gör något åt saken utan låter saker bara fortgå? Ser faktiskt ingen skillnad mellan detta och bluffakturor.

Det finns två alternativ vad Binero är:

1. Oseriösa som skickar ut bluffakturor

eller

2. Inkompetenta

Binero 2013-09-16 10:45

Det är tyvärr så att vi haft en del problem med faktureringen. Vi har pressat vår leverantör i frågan och det jobbas just nu mycket intensivt med problemet. Faktum är att vår leverantör satt en av sina allra bästa utvecklare på att göra hela faktureringen perfekt. Detta är en av våra allra högst prioriterade frågor att lösa.

Tur i oturen, när vi går igenom faktureringen är det inte en stor andel av våra kunder som drabbats vad vi kan se. Det är dock illa nog om någon enda drabbas, och vi löser naturligtvis problem så fort de upptäcks, antingen av oss själva eller av kunden.

MVH
Christer

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson