Lancelot |
2013-07-27 19:13 |
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
(Inlägg 20474646)
se för tusan till att få det inskrivet i kontraktet att du då får ha kontor eller "hemmakontor" i lägenheten, så det tokfan inte kommer en gång till och blåser dg. Men jag skulle ta strid för det finns inget som hindrar att man använder en del av lägenheten som kontor i synnerhet när lägenheten hyrs av ett företag. Det är ju int ehela lägenheten som används som kontor utan du har ju ett "hemmakontor".
Men vad du än gör så kontakta en advokat som hjälper dig, du har förlorat mycket på att inte ta advokathjälp från början. Eftersom du nu blir blåst av hyresvärden, enligt min mening.
|
Tack för tipset. Ska absolut be han skriva att jag får ha ett hemmakontor. Har ju 8 bokhyllor här med produkter också, men det tillhör också hemmakontoret så det bör väll vara lika ok? Sedan 2 stationära datorer och 2 skrivbord. Resten av hemmet är som en vanlig bostad, max 20-25 kvadrat som används som kontor.
Ska ta advokathjälp, och samtidigt leta alternativa kontor under tiden.
Förhandlade ner till 14000kr ifrån 14500, och då är det 1 års kontrakt, efter det vill han säkert höja igen men då har jag förhoppningsvis flyttat ut redan. Ska även se till att det står att jag får ha hemmakontor här.
När jag flyttar ut kommer jag nog dock anmäla honom till hyresnämnden då jag tror han tar alltför mycket i hyra för ett rum i en lägenhet. Det är en så kallad C/O adress.
|