WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   nytt webhotel, fsdata är för dyra... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057933)

Danielos 2013-05-15 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20469992)
One har väll så pass stora paket du söker?

Visserligen kommer det från fel håll, men jag säger som tartareandesire, one.com är inte ett hotell utan ett vandrarhem i hostingsammanhang. :)

gh0st 2013-05-15 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av extra-c (Inlägg 20469966)
Webhotell utomlands brukar vara det billigaste, men om du söker efter någon i Sverige kanske dethär kan vara något:

www.Crystone.se
www.Citynetwork.se

Rekommenderar dock inte Binero då det alltid finns något fel där.

Och även Crystone har börjat få samma sjukdomar som Binero lider av tyvärr...

Westman 2013-05-15 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20469996)
Visserligen kommer det från fel håll, men jag säger som tartareandesire, one.com är inte ett hotell utan ett vandrarhem i hostingsammanhang. :)

Jag protesterar mot liknelsen å STF:s vandrarhems vägnar! :D

MusikMixen 2013-05-15 19:17

Jag säger bara NR ONE.com .... Har fungerat skitbra för mig. Hade one.com haft stöd för fler sidor på ett konto så hade jag utan tvekan använt de till fler sidor.

Erik Stenman 2013-05-15 20:27

One.com är usla, använd inte dem; sök så hittar du säkert några skräckhistorier om dem.

KristianE 2013-05-15 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av side (Inlägg 20469961)
Vi använder (FSdata) FS Pro XL och får betala 289 i månaden för det.
Jag använder själv webair privat men det ligger i usa. Väljer jag medium på webair så blir det ca 130 i månaden och då får jag mer av allt GB, B/W, IP
Finns det något annat som är bra som finns i sverige eller ska jag välja något i usa?

Vad gör att du måste använda Pro XL? Är din site stor i GB räknat?

289 kr per månad är egentligen inga stora pengar för ett företag. Om siten är verksamhetskritisk så är det snarare väldigt billigt.

Jesper Ribacka 2013-05-16 09:31

Jag skulle rekommendera Crystone om du väljer ett svenskt webbhotell. Dom har till skillnad mot många andra stora webbhotell i Sverige inte haft det struligt.

tartareandesire 2013-05-16 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av 456Rainman (Inlägg 20470065)
Jag skulle rekommendera Crystone om du väljer ett svenskt webbhotell. Dom har till skillnad mot många andra stora webbhotell i Sverige inte haft det struligt.

Mailen tycker jag har strulat en hel del där men annars håller jag med dig. Kontrollpanelen är också fortfarande rörig men den har det mesta man behöver. De tar små steg framåt dock vilket är positivt.

jejje.net 2013-05-16 13:37

Någon som har erfarenhet av Ipeer Webbhotell? De har ju ett "unlimited" paket, som kanske hade fungerat? Har själv ingen erfarenhet alls av dem.

Är själv ute efter ett nytt webbhotell, men inte än utan till hösten och inte har inte lika stora krav som trådskaparen. Har kikat på Crystone, men vet inte riktigt...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson