![]() |
Citat:
Klarar folk generellt så här pass "fria tyglar" ? Kan det bli för bra så att dom tar sig mer friheter på grund av att man är alltför vänlig? Min enda erfarenhet är från säljbranschen och där kan det hända så som jag beskriver. Kanske är WM's annorlunda :) MVH R |
Citat:
Anställer man någon som är duktig och har ett genuint intresse och driv så är det inget problem så länge du ser till att personen trivs med jobbet, arbetsuppgifterna och det runt omkring. Den här typen sitter ofta gärna hemma på kvällar m.m. och halvjobbar utöver vanlig arbetstid. Bygger man ett Team med A-människor så är det där inte ett problem. Det är givetvis något helt annat på större företag där de flesta i många fall bara ser sitt jobb som ett 8-17 jobb vars enda syfte är att man ska få pengar så att man kan leva och ha kul på fritiden. Annars håller jag med Connys lista, förutom möjligen punkten om eget kontorsrum. Det är väldigt individuellt vad man föredrar. Man får mer lugn och ro så att man kan koncentrera sig, men man tappar mycket av det sociala och lagkänslan. Sedan är det ju få arbetsplatser där det fungerar fullt ut med flextid. Man måste nog ha vissa tider då man bör vara på jobbet så att man kan samla ihop folk och ta ett möte utan att behöva planera in det flera dagar i förväg för att alla ska kunna närvara. |
Tack ITisGood!
Håller med om ditt nic ;) Otroligt svårt som litet företag att hitta rätt person. Fel människa kan sabba allt, rätt kan göra allt bättre. Man vill ju hitta någon som funkar bra och som man kan belöna ordentligt samtidigt som man vill kunna skydda sig mot de som kanske inte har rätt inställning. MVH R |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson