WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Jag behöver mer trafik! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057695)

mrana1 2013-04-24 02:45

Citat:

Ursprungligen postat av yakuzaemme (Inlägg 20468421)
Men det hela går tillbaka till SEO. Har du inte bra, unikt content på sidan så kommer inte din site klassas som något värt att indexera högt.

Du har dessutom misslyckat att sätta in google-site-verification korrekt, det kanske vore ett första steg. Då får du dessutom bort " /> som ligger högst upp på sidan.

Sidan rankar redan för många sökord och får runt 500 unika per dag men mitt mål är runt 10k per dag. Självklart är de hära recept unika och därför har hittarecept börjat indexera de.

Om du menar design så kommer den designas om om en månad som jag sa tidigare så det inte så stor problem.

Hur fixar man google site verification då jag använder yoast seo plugin så måste vara något problem med det ska kolla tack för tipsen.:)

WebboT 2013-04-24 04:33

Jag tror du är på rätt väg...ja menar med ingredienser som "½ tsk Citronhud" så är ju hela sajten ett enda stort länkbete.

mrana1 2013-04-24 06:12

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20468425)
Jag tror du är på rätt väg...ja menar med ingredienser som "½ tsk Citronhud" så är ju hela sajten ett enda stort länkbete.

Ja du killen när man har tusentals recept och restauranger listade så blir det lite svårt att hitta små fel som citronhud. Men alla små fel som ni pekar på kommer fixas inom en vecka då jag kommer personligen kolla genom varje recept och fixa till alla ord och stavfel. :)

Ciffan 2013-04-24 07:06

Men om inte ens de recept som finns på startsidan är korrekta så undrar man om övriga. Om du ska använda dessa recept så låt någon som kan laga mat och skriva svenska då igenom dem. För när vi lägger på glasyr på muffins/cupcakes is Sverige så tror jag inte vi ser oss utföra aktiviteten: "Frost med din favorit isbildning."

Dessutom 2 av 5 recept under Populär är Lorem ipsum-text

DavidEW 2013-04-24 09:13

Översätt också engelska fraser till svenska. Url:erna också.

Jimmit 2013-04-24 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av mrana1 (Inlägg 20468417)
Självklart ska ändra desgin om en månad tänkte jag men några förslag är jag öppen för.:)

Designen är inte ditt största problem. Sidan måste innehålla någon form av värde. Se till att besökaren får vad den letar efter.

TheCheesePolice 2013-04-24 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av Jimmit (Inlägg 20468442)
Designen är inte ditt största problem. Sidan måste innehålla någon form av värde. Se till att besökaren får vad den letar efter.

Inte för att vara den som är den, men de delar av internetmarknadsföring som folk tjänar mest pengar på tillför i stort sett inget värde alls.

daniel_ 2013-04-24 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av mrana1 (Inlägg 20468416)
Känns som att bara dumma oseriösa medlemmar postar mest här. Ni får bara prata om seo och inget annat tack.

Det är svårt att ge ett seriöst svar till en så oseriös sida.

Det finns inte en kotte som kan baka något ätbart med de recepten du kopierat och översatt med Google Translate.
Citat:

Sift mjöl två gånger på ett ark av bakpapper. Sift mjöl igen över choklad blandningen. Vik i mjöl. Sprid smeten i förberedda pan. Grädda i 15 minuter eller tills spett införas i mitten kommer ut rena. Stå tårta i pannan i 5 minuter. Sväng in på en ren kökshandduk. Ställ åt sidan att svalna. Kombinera Fruche och bär i en skål. Kylskåp tills krävs.
Varför är det viktigt att man kan använda informationen?
Bland annat för att i förlängningen få naturliga länkar och återkommande besökare.

Det du har nu bryter mot Google policy och kan i det närmsta betraktas som spam. Får du en manuell granskning är sidan förmodligen ute direkt. Ytterliggare saker som komplicerar är att du kopierat samtliga bilder från andra receptsidor. Du bör även gå igenom allmän grundläggande onsite-SEO som title-taggar, img-title etc. Sen är det bara att börja jobba med inlänkar ;)

Kortsiktigt kan du säkert överleva några månader, kanske till och med något år, men förr eller senare, men betoning på förr, kommer din sida åka ur index eller bli filtrerad med nuvarande upplägg.

Lycka till!

mrana1 2013-04-24 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av daniel_ (Inlägg 20468465)
Det är svårt att ge ett seriöst svar till en så oseriös sida.

Det finns inte en kotte som kan baka något ätbart med de recepten du kopierat och översatt med Google Translate.

Varför är det viktigt att man kan använda informationen?
Bland annat för att i förlängningen få naturliga länkar och återkommande besökare.

Det du har nu bryter mot Google policy och kan i det närmsta betraktas som spam. Får du en manuell granskning är sidan förmodligen ute direkt. Ytterliggare saker som komplicerar är att du kopierat samtliga bilder från andra receptsidor. Du bör även gå igenom allmän grundläggande onsite-SEO som title-taggar, img-title etc. Sen är det bara att börja jobba med inlänkar ;)

Kortsiktigt kan du säkert överleva några månader, kanske till och med något år, men förr eller senare, men betoning på förr, kommer din sida åka ur index eller bli filtrerad med nuvarande upplägg.

Lycka till!

Har redan svarat till frågon om du läser ovan så står det att det kommer ta en vecka innan jag har gått igenom varje recept och fixat. Ni behöver inte skriva samma saker för 5 miljoner gånger.

daniel_ 2013-04-24 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av mrana1 (Inlägg 20468468)
Har redan svarat till frågon om du läser ovan så står det att det kommer ta en vecka innan jag har gått igenom varje recept och fixat. Ni behöver inte skriva samma saker för 5 miljoner gånger.

Sorry, missade det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson