WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Google adsense stänger av alla till slut (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1057521)

CotopaXi 2013-04-10 12:19

Du frågar efter en förklaring, dvs support.

Google är inte designat för att kunna ge support på sina tjänster (möjligtvis vissa enterprise tjänster). Du blir avstängd av en robot som har hittat ett fel. Om Google skulle beskriva vad du gör för fel så skulle illasinnade personer lära sig att gå runt denna robot.

Offtopic:
Här är en nyhet om att Symfoni (PHP-ramverk) har fått sin google-groups mailinglista nerstängd utan förklaring.

kw_wasabi 2013-04-10 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av vidir (Inlägg 20467096)
Jag vet hur adsense övervakning fungerar, ingen av oss har samma ip eller sitter på samma nätverk eller loggar in på google något så att jag vet till 110% att jag har blivit blåst.

Somsagt, i snart 10 år felfritt utan problem borde säga att jag har skött mig eller hur, det samma gäller de andra. Det finns inget som helst intresse av att fuska, det räckte gott och länge med inkomsterna så det var inget fel på utan somsagt vi har blivit blåsta och inget annat.

Märkte du någon dramatisk ökning av klick dagarna innan avstängningen? Jag hade problem med en person som klickade 100-tals gånger på mina annonser. Intäkterna från den sajten som annars inte drar in mer än 30 kr per dag steg till 4-500 per dag. Blev nojig och tog ner alla annonser.

Jag har svårt att tänka mig att Google medvetet försöker blåsa folk på pengar. Jag tror att det är något automatiskt system som slagit till. Det är ju illa nog med tanke på hur svårt det är att få kontakt med Google. Tror det ska gå att skicka in en "reconsideration request" för AdSense-kontot.

kw_wasabi 2013-04-10 12:21

Gå igenom reglerna för Adsense minutiöst och ändra eventuella fel eller tveksamheter. Försök sedan få till en omprövning av kontot.

jakoob 2013-04-10 13:02

Finns det någon annan svensk "Adsense" - kopia , som man kan köra istället?

altruixm 2013-04-10 15:10

@TS: Google har anställd personal som sitter i Stockholm. Åk dit och fråga varför de stängde av dig?

jomper 2013-04-10 15:36

Att tro att de skulle stänga ner kontot för att tjäna pengar tycker jag är väl konspiratoriskt. De skulle ju tjäna mer pengar på att låta dina sidor visa deras annonser en tid.

Däremot är det verkligen en otroligt stor risk man tar att ha Adsense som en stor intäktskälla om man nu inte blir så stor så att man får en egen personlig kontakt.

nosnaj 2013-04-10 15:56

Citat:

Jag vet hur adsense övervakning fungerar, ingen av oss har samma ip eller sitter på samma nätverk eller loggar in på google något så att jag vet till 110% att jag har blivit blåst.

Somsagt, i snart 10 år felfritt utan problem borde säga att jag har skött mig eller hur, det samma gäller de andra. Det finns inget som helst intresse av att fuska, det räckte gott och länge med inkomsterna så det var inget fel på utan somsagt vi har blivit blåsta och inget annat.

Har du eller någon av er kontaktat dom via formuläret och bett om förklaring?

Sedan kan jag garantera dig till 100% att ni visst loggat in på Google, det är rätt svårt att ha Google Adsense utan att logga in hos dom...

WebboT 2013-04-10 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av jomper (Inlägg 20467116)
Att tro att de skulle stänga ner kontot för att tjäna pengar tycker jag är väl konspiratoriskt. De skulle ju tjäna mer pengar på att låta dina sidor visa deras annonser en tid.

...och med tanke på att de innestående pengarna dessutom förs tillbaka till annonsörerna så...

chatroulette 2013-04-10 17:06

med andra ord hade vi en jäkla röta då....fick stadigt 40 000/mån i 1 år med deras annonser....och vår sida bryter väl minst sagt mot deras policy (nude content)

-även fast det inte är vi som publicerar naket...det är användarna

dom själva skyller ju på användarna när det hamnar otillåtet material på Youtube...

Conny Westh 2013-04-10 21:03

Citat:

Stäm Google i Tingsrätten!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson