![]() |
Citat:
|
Nu finns en email verifiering. Jag tänker väl mest på hur enkelt kommer bli? Kanske lite tråkigare att varje gång verifiera via email?
|
Tycker inte du behöver ägna någon tid åt designen. Det är ju en kopia så varför använda en unik layout :) Vad är syftet med sidan för dig? Att tjäna pengar eller bara öva utveckling? Om du tänkt satsa på det förra så är mitt råd att ge upp direkt. Åtskilliga försökte kopiera Blocket när det såldes till norrmännen men det var ganska dödfött och du kommer inte få det lättare.
Problemet med en sådan tjänst är att man inte har någon nytta av att lägga in sin annons på en sida som inte redan har bra med trafik. Det kan fortfarande fungera på befintliga populära sidor, även nischat, men då blir det mer som en extra service till besökarna. Annars blir det lite grann som att häfta fast sin annons på ett slumpat träd ute i skogen :) |
syftet är utveckling och jag har inga planer att konkurrera med blocket. Däremot om det finns någon/några som vill köpa skriptet när det är klart(det är några som hört av sig) så har väl chans att tjäna något på det jag gör och det är bara kul :). Men hur som helst, det är mest tekniken jag fokuserar på.
|
Jag gillar enkeltheten och att man slipper allt plotter är superbra! Som andra redan har påpekat tror jag att det är sjukt svårt att lyckas få en köp & sälj-tjänst att bli stor, men för att lära sig webbutveckling är det ju bra :).
Med tanke på att fler och fler surfar från smartphones, skulle jag lägga lite tid på att göra sidan responsive, om jag vore du. /jonatan |
Citat:
Nu till den stora frågan..hur ska du marknadsföra sidan? |
Citat:
|
Den är väl redan responsiv?
|
Här kommer en update.
Nu finns epost verifieringen och admin granskning. Efter man gjort en annons måste man verifiera den + vänta på admin granskning. Admin granskat den i en adminpanel där han kan välja att ta bort/godkänna/neka. Om man väljer att neka så kan man skriva en anledning så skickas detta till e-postadressen som har annonsen. Om man godkänner skickas ett email som säger att annonsen blivit godkänd. Sen om han som har annonsen väljer att redigera den så om han byter epost måste han omverifiera annonsen. Om han ändrar bilder / rubrik / namn / beskrivning så måste admin granska den igen. På annonsidan så ser ni mailfunktionen där man skriver sitt namn, email och meddelande så skickas ett email direkt till annonsägaren. Mer kommer... http://www.mybit.se/admin Username: admin Password: password Ni kan inte ta bort annonser men godkänna / neka. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson