Tack för alla svar!
Vi får se hur det blir. Hoppas att företaget (personen) förstår att hon måste anställa oss och att det inte skrämmer iväg henne.
Men som Legendarisk sa, kan vi inte bara få pengarna insatte på våra bankonton? Eller det räknas som svart jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman
(Inlägg 20464119)
Som svar på: är One.com ett bra webbhotell?
Nej. Välj inte dom.
|
Jo, one.com blir segt emellan åt med en WP blogg. Men på manufrog har jag inte upplevt någon seghet, så känns som om det borde vara det bästa valet. Bara det att det inte är så stort och känt.
Citat:
Ursprungligen postat av Legendarisk
(Inlägg 20464143)
Shit va byråkratiskt krångligt allt blir när man läsa vissa svar. Sjukt roligt att ni fått detta uppdrag :).
Det är ju för det första en enskild firma så den kan ju inte anställa andra väl?
Men kan ni inte lösa detta på något smidigare sätt? Beroende på hur mycket ni tänkt ta kan ni väl bara få pengarna i näven, de betalar och ni skickar över grejjerna till dem.
Låt företaget stå för webbhotell och välj inte begränsade one.com. Skulle hellre valt Binero eller Citynetworks.
Lycka till!
|
Ja är väldigt kul :) Otroligt hur företaget ens hittade vår 12-gillade FB sida.
Är inte det att jobba svart? Utöver det så bor kunden ganska många mil ifrån oss, så isåfall måste pengarna läggas in på vårt bankkonto (om det gör någon skillnad).
Citat:
Ursprungligen postat av Sundream
(Inlägg 20464158)
Jag kan inte lagen till 100% längre, men jag hade min första enskilda firma när jag var 15 år och min far stod som förmyndare på alla mina papper och var tvungen att skriva under alla papper efter min signatur. Jag ägde mitt första AB, ett åkeri med 11 långtradare när jag var 17 år och då behöve revisorn skriva under alla papper. Se idag hur många mindreåriga som äger bilar och hus.
|
Jo, vi funderar på att starta en enksild firma / handelsbolag. Men är väldigt mycket att läsa på och verkar lite krångligt. Helst väntar jag tills gymnasiet där man kan starta UF företag.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob
(Inlägg 20464165)
Undvik att göra affärer där avtal skulle vara en vital komponent av upplägget.
Det är uppenbarligen din magkänsla som berättar för dig att du "kanske" inte får betalt. Ett avtal kommer *garanterat* inte att hjälpa dig!!
Avstå att göra affär med detta företaget / denna mannen!!!
Det tjänar du på!! Tro mig!! :-)
|
Tror inte alls att det är vital. Men av ConnyWesths alla poster förstår jag att det är ganska viktigt, ifall något händer.
|