WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero klantar sej duktig. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056459)

tartareandesire 2013-01-18 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20459913)
Jag skall skriva lite egna script som sköter det där..

Det rekommenderas varmt, jag har kört det i flera år och det har fungerat utmärkt. Alla företag drivs av människor och människor kommer alltid att göra misstag, det är något man måste räkna med.

hnn 2013-01-19 00:37

Klein: Du ska väl inte komma och gnälla över något när du och A. inte direkt har det bästa ryktet ?

http://www.wn.se/t33977.html

jonssondesign 2013-01-19 03:24

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20459939)
Klein: Du ska väl inte komma och gnälla över något när du och A. inte direkt har det bästa ryktet ?

Vad har det med saken att göra? Alla har vi rätt att klaga på saker som inte står rätt till oavsett om man själv inte alltid är så hyffsad.

klein 2013-01-19 03:36

Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.

Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012.

Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten.

I mina ögon är de 2 typer av händelse ..

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20459939)

tartareandesire 2013-01-19 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20459943)
Där kom det gamla proinet skit upp till ytan. Det är väl en stor skillnad, då proinet blev utsatt för sabotage av fd inhyrda tekniker, och vi hade inte 100% koll plattformen då vi tog över, vi fick ärva en dålig konfiguration plus en massa misstag som gjordes.

Varför skall jag inte ha rätt att "gnälla" för om de orsaka skada för, du gnällde på "proinet" för den skada som proinet orsakade dej 2008, då var proinet ett fåmans bolag med begränsade resurser, medan Binero omsatte 34 Miljoner 2012.

Här handlar det dessutom om en planerad flytt mellan 2 Plattformar, som har pågått under en längre tid hos binero, inte ett sabotage som händer kl 03.00 på natten.

I mina ögon är de 2 typer av händelse ..

Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.

Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.

Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder. Binero har definitivt klantat sig de också.

Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något :) Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.

klein 2013-01-19 11:31

Det är väl ändå skillnad på misstag under stark "stress" och misstag under en kontrollerad process, där man kan kontrollera minsta detalj och där man kan prov skjuta script och sådan innan man trycker på knappen.

Men det största misstaget som gjordes i proinet fallet, var just att vi inte kommunicerade med kunderna, vi hade inte grävt ner oss rätt i terrängen och vi hade inte rätta verktygen att kommunicera med kunderna, då blev de operation Market garden av de hela.

Jag vet inte om jag personligen misslyckade i proinet fallet, men jag lärde mej en del, en av sakerna är att man kan inte göra allt här i livet "just for fun", men måste skaffa underrättelse information också, så man gör rätt beslut.

Jag lämnade webbhotell bussinsesen 2010, så jag har inga konkurrent intresse av att sprätta skit på Binero, tycker de bara var så otroligt klantig av en sån stor aktör att inte kunna förutse att "domäner" kan hamna utanför, och då bör man fånga upp dem för att minimera skadan för kunderna och inte peka om dem till egen domän, för att kunden själv skall upptäcka problemet.

Men skit samma, du har rätt i att man bör övervaka sina domäner, jag har hittar en bok om curl från en svensk författare på Engelska , även jag inte tycker att man skall övervaka sina egna domäner, så får man gillar läget.

Och det verka som att skadan har börja läcka , så från varit en femma på piss off skalan ( Där 5 är högst ) så jag nu nere på 1 Piss off skalan emot Binero.

End of story

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20459950)
Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.

Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.

Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder.

Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något :) Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.

AniVision 2013-01-23 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av klein (Inlägg 20459943)

Vad spelar det för roll för oss användare hur stort bolaget är. Om ett företag utlovar en viss tjänst förväntar man sig att dom levererar oavsett hur stora dom är. Jag anser att du om någon inte har någon rätt överhuvudtaget att förvänta dig att någon bryr sig om vad du råkar ut för. Jag reklammerade den icke fungerande tjänsten hos O&K när du drev den utan att få den minsta respons eller ersättning vilket innebär att du m.fl. blåste mig på runt 800:-. Så med den utgångspunkten kan man ju undra varför du skriver om dina små skitproblem här... vem bryr sig?

Björn 2013-01-23 15:13

Tips till er som migrerar konto hos Binero. Håll ögonen på att preview-adressen faktiskt är indexerbar tills den är slutmigrerad. Med alla konsekvenser det kan få för seo...

MusikMixen 2013-01-23 15:25

Vad har O&K med binero att göra? Borde inte staff här radera lite och flytta över diskussionen till en egen tråd?

AniVision 2013-01-23 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20460476)
Vad har O&K med binero att göra? Borde inte staff här radera lite och flytta över diskussionen till en egen tråd?

Klein har under sin tid i O&K Webhotell varit med och blåst folk, bl.a. från wn, så det ifrågasattes väl bara varför han sitter och lipar här över "binero e så stygga, buhuuu"...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson