Det är väl ändå skillnad på misstag under stark "stress" och misstag under en kontrollerad process, där man kan kontrollera minsta detalj och där man kan prov skjuta script och sådan innan man trycker på knappen.
Men det största misstaget som gjordes i proinet fallet, var just att vi inte kommunicerade med kunderna, vi hade inte grävt ner oss rätt i terrängen och vi hade inte rätta verktygen att kommunicera med kunderna, då blev de operation Market garden av de hela.
Jag vet inte om jag personligen misslyckade i proinet fallet, men jag lärde mej en del, en av sakerna är att man kan inte göra allt här i livet "just for fun", men måste skaffa underrättelse information också, så man gör rätt beslut.
Jag lämnade webbhotell bussinsesen 2010, så jag har inga konkurrent intresse av att sprätta skit på Binero, tycker de bara var så otroligt klantig av en sån stor aktör att inte kunna förutse att "domäner" kan hamna utanför, och då bör man fånga upp dem för att minimera skadan för kunderna och inte peka om dem till egen domän, för att kunden själv skall upptäcka problemet.
Men skit samma, du har rätt i att man bör övervaka sina domäner, jag har hittar en bok om curl från en svensk författare på Engelska , även jag inte tycker att man skall övervaka sina egna domäner, så får man gillar läget.
Och det verka som att skadan har börja läcka , så från varit en femma på piss off skalan ( Där 5 är högst ) så jag nu nere på 1 Piss off skalan emot Binero.
End of story
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20459950)
Visst är det inte exakt samma händelser men du säger ju själv att ni begick en massa misstag. Det sker misstag i alla verksamheter men de blir lätt mer ödesdigra i ett litet bolag. Saken är den att man måste fortfarande vara beredd att hantera de misstag som begås. Där misslyckades du den gången, där misslyckades både du och Binero här.
Det finns dock en väsentlig skillnad men det är inte den du ser. Skillnaden är den att för dig handlade det i bägge fallen om affärskritiska misstag, det gör det säkerligen inte för Binero den här gången.
Jag menar inte alls att Binero inte gjort något fel men det var ett misstag som du med lätthet hade kunnat avhjälpt genom mycket enkla åtgärder.
Många misstag är ett utmärkt tillfälle att lära sig något :) Förhoppningsvis har både Binero och du gjort det.
|
|