WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Talar denna person sanning eller bluffar han? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056445)

yakuzaemme 2013-01-17 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20459827)
Han har ännu inte hunnit fylla 16 år för han dyker inte upp på Upplysning.se, så det är väl en förvirrad 15 åring.

Du kan ringa skatteverkets personregister och fråga om uppgifterna så får du personnummer och hela kittet, sen kan du ta kontakt med hans föräldrar.... Du hajar, om du vill att han ska sluta jäklas med dig....

Eller bara skicka ett meddelande till hans far. En snäll status om sin son brukar han lägga då & då:
http://gyazo.com/2182405ac013e06c144f9055ba9d0b12

Återigen, denna grabben kommer få sig in i fler olyckliga än lyckliga situationer. Jag föreslår att du lägger fram det du vet och ber han att sluta, för sitt eget bästa.

Dakota 2013-01-17 23:39

Wow, om inte annat så var detta en otroligt imponerande research. Tack! En Fråga bara, är du säker att det är killen eller finns det en risk att det är någon oskyldig stackare vars IP killen använder via VPN?

yakuzaemme 2013-01-17 23:41

Jodå, det är säkert. Lycka till! :)

Ara 2013-01-18 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dakota (Inlägg 20459832)
Wow, om inte annat så var detta en otroligt imponerande research. Tack! En Fråga bara, är du säker att det är killen eller finns det en risk att det är någon oskyldig stackare vars IP killen använder via VPN?

Tror du ska läsa på lite om vad vpn är ;-)

Dakota 2013-01-18 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20459875)
Tror du ska läsa på lite om vad vpn är ;-)

Haha ja det är nog på tiden att jag gör det.

Dakota 2013-01-18 18:19

Konfronterade honom nu för att få ett stopp men han skakar bara av sig alla detaljer. Antingen är han inte Robin eller så spelar han bara väldig, väldigt dum.. Sedan så skrev han plötsligt "Oh, det var du som skickade den där Emil?" när jag nämnde Kenneth..

Jag tror fortfarande att din kompetens är högre än hans men man blir verkligen nojjig. På vad baserade du att det är just denna person :O

yakuzaemme 2013-01-18 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Dakota (Inlägg 20459908)
Konfronterade honom nu för att få ett stopp men han skakar bara av sig alla detaljer. Antingen är han inte Robin eller så spelar han bara väldig, väldigt dum.. Sedan så skrev han plötsligt "Oh, det var du som skickade den där Emil?" när jag nämnde Kenneth..

Jag tror fortfarande att din kompetens är högre än hans men man blir verkligen nojjig. På vad baserade du att det är just denna person :O

Det är personen, garanterat. Jag konfronterade också honom, och han spelade dum. Ge han bara en muntlig varning, så kommer han nog inte störa dig mer :)

Dakota 2013-02-04 00:08

Han fortsätter att dryga sig och skrev nyligen "han vet att han ska vara snäll, för han vet mycket väl vad som händer annars" varpå jag frågade vad som händer, och då svarade han "det får du se:)".

Känns oroväckande då han som tidigare nämnt vet mina personliga uppgifter, och än mer oroväckande då några av de uppgifter han uppgav leder till min farmor och farfar vilka jag fruktar skall få läskiga samtal eller liknande från honom/hans bekantskapskrets om han skulle bli "sur".

Han fortsätter neka att han heter Robin och det är svårt för mig att känna någon säkerhet att det stämmer då jag inte alls vet hur ni kom fram till de detaljer ni luskade fram. Han har ju VPN och en IRL vän till han nekar även att han heter Robin..

Jag är jätterädd att något dumt ska hända då han vet mina personliga detaljer. Jag gjorde misstaget att inte fixa whois protection på min domän och det är därför han vet detaljerna.

Vad gör jag? Han säger sig ha blivit hämtad hemma av polisen 2 gånger och att de tog hans dator men inte hittade nåt i den.. så inget kan skrämma han.

yakuzaemme 2013-02-04 01:06

Nu är du bara larvig.

Fortsätter han hota dig så polisanmäler du honom, simple as that. Hans IP-adress är 83.251.243.84, du har hans namn och allt du behöver veta. Kanske ett samtal till hans föräldrar före en polisanmälning.

Det är en liten kille du har att göra med, lär honom en läxa.

Dakota 2013-02-04 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av yakuzaemme (Inlägg 20461662)
Nu är du bara larvig.

Fortsätter han hota dig så polisanmäler du honom, simple as that. Hans IP-adress är 83.251.243.84, du har hans namn och allt du behöver veta. Kanske ett samtal till hans föräldrar före en polisanmälning.

Det är en liten kille du har att göra med, lär honom en läxa.

Är det färsk IP? Det överensstämmer nämligen inte med den IP jag såg nyss innefrån min server kopplad till han och det du uppgav tidigare.

Kan du inte dela med dig av hur du får denna information trots hans VPN? Jag kommer ringa hans pappa. Om det nu är rätt person.

Larvig kanske jag är men han är i så fall en bra skådespelare också.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson