![]() |
Är någon här insatt på hur stabila bankerna är på cypern just nu? Någon snackade om att det var nån bank som gick i konkurs nyligen men jag kan inte hitta något info om det. Det är liksom inte roligt o ha några miljoner på ett konto o sedan konkar banken så är man fucked :P
Hur är det om man tex startar ett bankkonto i england / Scweitz och sedan använder kontot till att spara pengarna o sedan använda banken på cypern till att "ladda på" med pengar då o då och se till att ha minimalt med pengar på cypern? Blir man skyldig då att betala skatt i england / Scweitz ? |
Citat:
Den finansiella situationen beskrivs såhär: Citat:
|
Citat:
Men grejen är att om cypern höljer skatterna för bolagen, vilket dom lär göra förr eller senare så lär ju en hel del bolag att lämna landet vilket lämnar dem ännu värre i knipa än vad dom är i nu? eller har jag fel? |
Någon som vet hur hög sannolikheten är att cypern kommer att höja skatterna nästa år och under 2014?
|
Citat:
http://www.cyprus-mail.com/ |
Citat:
|
Citat:
Observera att jag inte har problem med att betala skatt, men när man betalar över 60% i skatt / avgifter i sverige så får det fan vara nog asså... |
Är det inte så att man även måste lägga ner / sälja sina svenska webbplatser. Känns lite för enkelt om man bara flyttar utomlands och driver bolaget på distans från Cypern men hela verksamheten (försäljningen) finns i Sverige. En tickande bomb.
|
Citat:
Skulle vara bra veta vad ni andra tycker om detta? |
Bulgarien har också låga skatter, även om barriären är betydligt högre (d.v.s. de kulturella och språkliga skillnaderna).
Annars bjuder Bulgarien också på fantastisk natur, bra klimat och delvis låga levnadsomkostnader. Hör av dig om du vill veta mer. :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson