WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sveriges bästa support (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056038)

Danielos 2012-12-12 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Johan_W (Inlägg 20457335)
Är inte det ganska bra egentligen?

Jag tycker du är något på spåren där Johan, många inser inte att support och all den tid detta tar är något som man inte kan göra gratis, och att det i själva verket måste läggas på det pris man tar ut. Dvs. om man ska jämföra kvaliteten på den support man får måste man även ta i beaktning vilket pris man betalar för sitt webbkonto med den support som ingår. Dvs, får man lite sämre eller rentaav dålig support på one.com för 12kr/mån så kan man ju ända hävda att man får mycket support för pengarna. För om man får 15 minuters bra support på one.com så har one.com gått plus minus noll på en på 5års tid, förutsatt att man fortsätter som kund.

Slaffe 2012-12-12 22:34

Bara använt webbhotell hos Manufrog. Men tycker att supporten är riktigt snabb och duktig. :D

Ibland får man känslan av att Erik som jobbar på supporten aldrig sover. :eek:
Hänt ett par gånger att jag mailar ett ärende sent på natten och får svar direkt nästan.

Kimppa 2012-12-13 12:12

Har haft och även omregistrerat mig hos CityNetwork då jag tycker supporten och webbhotellet är väldigt bra.

Har även vart kund hos Loopia, Inleed, One och Binero men föredrar CityNetwork då jag inte vart missnöjd med något under de två perioder jag har vart och är kund hos dem.

njoy 2012-12-23 02:10

Betygsätter några webbhotell utifrån deras support utifrån min erfarenhet. Listan talar inte för hur jag anser webbhotellet är att rekommendera kvalitet eller prestandamässigt, utan endast hur supporten bemött mig.

One.com = 4
+ Support dygnet runt, alltid hjälpsamma.
- En del supporttekniker kan mindre än mig när jag kontaktat dom.
- Ingen telefonsupport.

Oderland = 5
+ Svarar på mail och telefon snabbt
+ Ansvarstagande

Binero = 4
+ Vill det bästa
+ Mkt trevliga och hjälpsamma
- Långa väntetider

FSData = 1.5
+ Vill väl
+ Oftast jättetrevliga
- På tok för mkt att göra
- Ibland dåligt morgonhumör (opersonligt ohövliga)
- Kollar eller svarar inte på sin info@ e-postlåda (alls)
- Har ett icke-epost ticketsystem med separat inloggning
- Kan dröja 3-9 dagar på att svara på ticketärenden. (Haft ~10-12 supporttrådar 2011-2012 alla likadant)
- Ibland hemska telefonköer (1 samtal före i 35 minuter)
- Ringer ibland aldrig tillbaka eller bara 3 korta signaler

Loopia = 5
+ Snabba, trevliga, hjälpsamma, mkt kunniga

Surftown = 4
+ Hjälpsamma, svarar snabbt, även mitt i natten

City Network = 2.5
+ Vill väl
- Något snurriga ibland (kompetensmässigt)
- Hade lite branschavvikande idéer hur problematik skulle åtgärdas (mcgyverlösningar)
- Dåligt uppdaterad wiki

EgenSajt = 5
+ Bemötande, ansvarstagande, vårdar varumärket
+ Svarar snabbt
+ Generös kompensering vid missnöje

En bra dag kan alla erbjuda med, men vad som är viktigt tycker jag är hur en support är ansvarstagande och hur den minsta kunden blir bemött.

Tobab 2013-01-02 23:34

Jag fick svar från Oderlands support 130101 kl 01:00.

Dvs en timme efter tolvslaget och det tycker jag är ett gott betyg.

pontus 2013-01-03 09:55

epsdomains har antagligen den bästa supporten jag varit med om. Svaren kan ibland dröja någon dag men när de väl kommer är de alltid extremt detaljerade, informativa och löser alltid problemen. Har varit kund där i ~12 år och under åren har det blivit en del supportärenden. Supporten är en av de främsta anledningarna att jag varit kund där i så många år. (Har givetvis även prövat ett flertal andra webbhotell vilka haft väldigt blandad kvalité på supporten).

cvnu 2013-01-03 17:48

Loopia och Crystone är mina favoriter.

Crystone registrerade en .se domän 05.30 på morgonen. Vintertid dessutom.

jayzee 2013-01-03 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av cvnu (Inlägg 20458725)
Crystone registrerade en .se domän 05.30 på morgonen. Vintertid dessutom.

Kan det kanske vara ett script som gör det? Jag betvivlar att de sitter och behandlar alla beställningar manuellt.
Tar jag och köper en domän via Loopia är den klar inom någon minut, oavsett tid eller datum.

cvnu 2013-01-03 23:00

Dom gjorde det manuellt via deras kundservice (chatt)

Det går inte alltid fort, inte ens hos Loopia.

jayzee 2013-01-04 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av cvnu (Inlägg 20458745)
Dom gjorde det manuellt via deras kundservice (chatt).

Där ser man, det var lite ovanligt. Pratade de svenska också?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson