![]() |
Om du bara gör det för besökarna så kan du köra med nofollow, men vill du sedan hjälpa dina olika sajter med länkkraft kan du skippa nofollow.
Men sen beror det på hur dina sajter är placerad också. Det vore nog inte så bra att korslänka mellan dina sajter från vänster till höger om de är placerade på samma server. |
Vet inte hur likt ditt fall detta är men ett tips kan vara att läsa lite om problemen Ted Valentin fick när han länkade mellan sina egna sidor - http://www.tedvalentin.com/2009/07/d...att-cutts.html
Finns mer info på hans sida vad han gjorde / ändrade för att Google skulle bli nöjda. |
Sitewide-länkar är bara värda något om det finns hög relevans mellan sajterna. Då är det egentligen bättre om du kan djurläkare till liknande material på de övriga sajterna där det finns relevanta, liknande sidor.
|
Ted relevanslänkade, men lite väl mycket, vilket gjorde att han fullkomligt dominerade SERPen på sökfraser som S:t Eriksplan, där han hade 8 av 10 träffar på förstasidan i sökresultatet.
Det var dock först när han gav sig invid en konkurrensutsatt bransch, med Hotellkartan, som Google slog till. |
Hej,
Intressant om Ted Valentin. Jag har läst det tidigare, men sedan föll det i glömska. Jag har efter vissa överväganden bestämt hur jag skall göra personligen. Jag behåller det som det är nu (med nofollow) och de nya sajterna jag skall publicera framöver struntar jag att ta med i toppen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson