![]() |
Prova att "escapea" scriptet. Ändra sista taggen till <\/script>. Inte säkert att det funkar ändå pga att den förväntar sig ren HTML men får även script och det är ajjabajja :)
Gjorde en fungerande version med jQuery lite snabbt (testade bara väder+bild). Inte så vacker och kan (bör snarare ;) ) skrivas om till bättre kod som är lättare att underhålla. Men den fungerar i alla fall. http://jsbin.com/3/upelaz3/1/ Klicka på "Edit in jsbin" uppe till höger för att se koden. |
Testa att lägga in denna:
Väder Malmö du ser i slutet där har jag escapat </script> taggen så HTML inte ska tolka den som ett avslut av det andra script elementet. |
Citat:
Fungerar inte. |
Känns som du försöker lösa något mkt enkelt, med massa krångliga metoder...
1. Uppdatera de element du vill ändra dynamiskt med ajax & innerhtml, med tex jquery. 2. Lägg javascriptens funktioner på huvudsidan onload, och anropen i det dynamiskt laddade innehållet. problem solved...? |
Jag tackar alla igen för hjälpen och kommer att testa under veckan.
Tusen tack! |
När jag kör ASP.NET (C#) så använder jag UpdatePanel och det ser ut så här i kod:
Koden ska vara placerad i en form... Kod:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="SeqNo.aspx.cs" Inherits="IISClient._SeqNo" %> Jag körde uppdatering över ett lokalt WIFI-nät mot webbläsaren i iPhone respektive en Android (Sony Ericsson Xperia MiniPro) md 1500 rader i gridden och uppdatering varje 0,1 sekund och det funkade superfint i flera timmar som jag testade. |
(Som vanligt slog timeout till igen, så jag får väl posta igen)
När jag kör ASP.NET (C#) så använder jag UpdatePanel och det ser ut så här i kod: Koden ska vara placerad i en form... Kod:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="SeqNo.aspx.cs" Inherits="IISClient._SeqNo" %> Jag körde uppdatering över ett lokalt WIFI-nät mot webbläsaren i iPhone respektive en Android (Sony Ericsson Xperia MiniPro) md 1500 rader i gridden och uppdatering varje 0,1 sekund och det funkade superfint i flera timmar som jag testade. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson