![]() |
Jag har fått samtal från någon som sett en av mina sidor på ett offentligt ställe och undrade hur samarbetet såg ut. Jag var helt ovetande ;)
|
Ett par gånger :)
senaste var det någon som kollade in bloggen via sin iPhone när jag satt bredvid henne i tunnelbanan :) |
Kul att höra att det är så många som lyckats med det! Kan tänka mig att det måste vara en kul upplevelse att höra någon prata om sin sida också. Jag får kanske gå på en massa visningar (en av mina största sidor handlar om det) så att jag får vara med om det också.
Förresten, har ni börjat prata med de personerna då? Typ: "Hej, det där är min sida!"? Jag skulle nog ha svårt att inte göra det. |
Hände ibland med tv.nu. Minns lyckan.
|
En annan kan bara längta till den dagen kanske kommer :). Att ens sida syns på någon dator på jobbet allt som oftast när man går förbi någon är iofs jättekul det med :)
|
Hundratals gånger, både i mobil på kommunaltrafik/bussar/tåg och internetcaféer.
Emocore.se har runt 20-25 milj. sidvisningar/mån där 99.9% är svensk trafik, så något annat vore konstigt. |
Hej,
En av den roligaste diskussionen rörande detta jag hört var: - Jag tror det ligger till på det här viset *förklarar, men är osäker* - Nä, jag har kollat upp fakta på sajten X.se - Aha, då stämmer det säkert för det är min sajt ;-) |
Ja, man har ju sett det flertal gånger :)
Lite roligare grej däremot är att jag gick in på ett café utomlands och såg plötsligt att caféet använde _min_ logotype överallt som jag tagit fram för en exklusiv bilåterförsäljare i Sverige. Tre veckor sen såg jag också ett lokalt taxibolag som plagierat den rakt av (bolaget i fråga har dock koplingar till ägaren av bilfirman). Needless to say, sedan dess har jag tagit fram ett avtal gällande användning av företagsprofil/logo. |
Ja, typ.
En gång runt 2004 startade jag en community för Göteborgare. Dock hade jag inte pengar att marknadsföra sidan, utan satte upp någon poster lite där och var. Efter fem dagar fick den sin första medlem, som även laddade upp ett foto på sig. Dagen efter han blev medlem så gick jag på en buss där han satt - det var en läskig känsla. (Är säker på att det var han på grund av hans mycket speciella utseende). |
jag blev otroligt stolt när det skapades en tråd om min hemsida på ett populärt svenskt forum
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson